Re: Wat drink je nu?

751
Erik82 schreef:Mijn zusje was in New York en heeft het meegenomen op haar laatste dag daar en ik heb hem meteen de dag van terugkomst opgehaald. Het is hier inderdaad niet te krijgen en heb geluk gehad.

Vandaag wat mee aan het spelen geweest en hij is ontzettend romig en dik. Wat donkerder gebrand (Full City) en een goede chocoladebom. Het is leuk te zien dat ze hem toch wel complex hebben weten te houden ondanks de vele chocoladetonen. Het is geen third wave koffie maar wel heel erg lekker. De branding ziet er trouwens heel erg mooi uit, nog mooier dan de bekende branders in Nederland. Wat mij betreft een echte aanrader als je hem ooit te pakken weet te krijgen.

Grappig! Mijn zus heeft m ook eens meegenomen uit de VS. Ik zou m graag nog een keer willen drinken. En ook de Hairbender wil ik weer eens.

Ik ben niet een enorme third wave fan. De hele trend lijkt wel een vrijkaartje om veel te zure koffie te branden. Een espresso is in principe een donkere roast (mijn mening). "Dark roast"is natuurlijk het andere uiterste. Een mooie balans tussen dik en zoet (met choco en caramel) met mooie fruittonen is wat mij betreft de uitdaging. Blijkbaar is Intelligentsia ook op zoek naar deze balans!
Micra&Ultra

752
Ik heb 'em zelfs eens meegenomen uit Seattle. Vond het inderdaad lekker, zeker niet te zuur. Ik geloof zeker dat de lichtere brandingen meer verschillen laten proeven, maar als het zuur gaat overheersen: nee, dat hoeft voor mij ook niet.
Zal wellicht ook een individuele zaak zijn, ikzelf proef kennelijk snel zuren (en bitters) en zal dus een minder zure koffie (of wat dan ook) meer weten te waarderen dan degene die minder makkelijk zuren proeft. Voor mij is het dan wat beter in balans, waar die ander wellicht wat zuren zal ontberen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

753
Caffenation zit tegenwoordig op 5min rijden van mijn werk in Amsterdam. Heerlijke bonen en elke week vers tegen normale prijzen. Werkelijk genieten.

Afbeelding
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

755
Ik moet zeggen dat ik toch wel een Afrika liefhebber ben. Vooral van de Guji uit Ethiopïe. Helaas was de hele partij opgekocht dus ben ik een landje afgezakt en heb me eens aan een ander boontje gewaagd. Verrassend lekkere fruitboomgaard in de mond, Nanyuki (Kenia Nyeri) van Puur koffie. Vol fruitige espresso en waar menig cappuccino het laat afweten moet ik zeggen dat deze combi wel goed te versmaden is. :D
Helaas weer bijna door m'n pondje heen.
Zojuist een groene Guji boon geroosterd, even laten rusten, en dan mag die over een paar dagen de molen in mikken.
Carimali Uno, Carimali M1, Behmor 1600, Bodum Santos vacuum, Leopold Vienna cafetiere, Bialetti Kitty

758
Op dit moment drink ik de Giuliano Kaffe Gran Miscela van de winkel Casa Della Caffe Tiramisu. Een heerlijke koffie met een vleugje laurier en zoethout. Perfect voor een cappuccino, omdat deze redelijk zacht is. Maar ook als espresso drinkt hij zeker niet slecht weg.

Mijn volgende zakje wordt The Blend van Giraffe Coffee Roasters. Deze hebben btw een nieuwe brander geinstalleerd! Ben benieuwd!
Rocket Giotto Evoluzione R, Fiorenzato F64 EVO, Hario V60, Aeropress, Siphon, Cafflano Klassic, Cafflano Kompact, Cafflano Kompresso, Vietnamese dripper,
Minos Handgrinder, Black Mamba teflon tamper, Motta afklopbak

Wat drink je nu?

759
Net terug van vakantie. Daardoor even geen kakelverse boontjes van Bocca of Fascino maar Lavazza Qualita Oro uit de supermarkt. Levert onverwacht lekkere zoetige espresso met fraaie crema. Beslist geen oud smakende meuk, wat ik wel verwachtte.