Re: Nivona 757 geeft geen koffie

11
Voor een volautomaat is het zeker niet vreemd dat deze eens in de 1,5 jaar een onderhoudsbeurt nodig heeft. In een periode van 10 jaar ga je de aanschafprijs minimaal nogmaals betalen aan onderhoud (als je niet heel handig bent en alles zelf kunt doen) en dat hoort er gewoon bij als je er volautomaat wilt hebben. Vaak worden die dingen veelvuldig gebruikt en dat levert nou eenmaal slijtage op. Zeker gezien het hoge plastic-gehalte van volautomaten.

Dit aandachtspunt van een volautomaat wordt er nooit bij verteld maar is vrij normaal. De Consumentenbond zal zeker niks voor je kunnen betekenen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

Re: Nivona 757 geeft geen koffie

12
Erik82 schreef:als je niet heel handig bent en alles zelf kunt doen
Ik schaal mezelf zeker niet in de catagorie "heel handig", maar het onderhoud dat ik pleeg aan m'n Bosch is echt heel simpel.

Je moet alleen ff weten dát je het moet doen en dat is m.i. alles.

Mbt de gewenning die Spironski aanhaalt; ik ben van mening dat de prestaties van mijn machine tov nieuwere apparaten bij kennissen er niet op achteruit is gegaan.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30