Re: aanschap halfautomaat
111650€ bij casabarista, ik heb al enkele servicepunten tegengekomen waar je niet perse het toestel hoeft gekocht te hebben.
Zolang je maar FF aftikt!MichelV. schreef: ik heb al enkele servicepunten tegengekomen waar je niet perse het toestel hoeft gekocht te hebben.
Hier ga je de mist in. Bonen moeten anders worden gemalen als ze ouder worden of als het weer veranderd (droog of vochtig). Door de maalgraad te veranderen gaat de maler in dezelfde tijd meer (grovere stand) of minder (fijnere stand) malen. Als je 2 bakkies achter elkaar zet en niet eerst de 7gr oud maalsel (retentie) weg gaat malen zal het tweede bakkie een stuk anders verlopen qua extractie dan de eerste. Als je één espresso zet en niet eerst 7gr weg gaat malen bestaat de helft van je espresso uit oud maalsel wat de smaak niet ten goede komt. Als de hopper leeg begint te raken maalt hij minder in dezelfde tijd en zo zijn er nog wat variabelen die van invloed zijn.MichelV. schreef:wat betreft een bonenmaler, voor wat ik gezien heb is een grind on demand een serieus gemak (niet afwegen, altijd dezelfde dosering en een enorme tijdswinst). Klopt het wat ik zeg of zie ik dit verkeerd?
Terug naar “Alles voor beginners”