Stand-up Coffee op Koffiepraat 2009!!!
Stand-up Coffee?? Ja! De bezoekers van Koffiepraat 2009 zullen worden getrakteerd op een mooi stukje stand-up comedy. Michel Wolf is stand-up comedian bij Comedytrain en zal op Koffiepraat 2009 een exclusief optreden verzorgen. Humor is net als koffie aan smaak onderhevig; of je nu houdt van scherp, subtiel of trek hebt in een ordinaire schuine bak met slobberkoffie, Michel serveert alles in snelfiltertempo.
ComedyTrain schrijft over Michel het volgende:
"..Michel bevindt zich in een rare periode in zijn leven. Hij is 30 jaar. Wordt 's morgens wakker in een rijtjeshuis in Noord-Scharwoude. Stapt daarna in zijn Opel Astra Station uit 1997 met zo'n kinderzitje achterin. Na 1,5 uur file rijden mag hij aan het werk achter een computer bij de Gemeente Zaanstad. Terwijl hij daar zit te snoozen denkt ie regelmatig; “Ik weet niet wie zijn droom hier is uitgekomen, maar dit kan toch niet de mijne zijn?”
Een koophuis, een hypotheek, een vrouw, twee kinderen, twee katten, overdag ambtenaar en 's avonds lekker hangen voor de televisie; wat een geluk dat Michel geen burgerlul geworden is. Michel vertelt graag over zijn dynamische werk op het gemeentehuis, zijn chronische desinteresse in andere mensen en zijn grootste angst; om volmaakt gelukkig te zijn.
Op het hoogtepunt van hun geluk zegt zijn vriendin: "Michel, ga vanavond alsjeblieft iemand anders lopen irriteren met je geouwehoer!" en zo komt hij terecht bij Comedytrain. Even plotseling als hij gekomen is verdwijnt hij ook weer en maandenlang weet niemand binnen Comedytrain waar Wolf is. Eind 2007 verschijnt er een man in motorpak in Toomler. Even weet niemand wat er aan de hand is, tot vanachter de helm een zeer bekende stem zegt: “Wanneer moet ik op? Ik heb er zin in!”..."
Sander Schat, Onno van Zanten en Robert Schinkel
De kersverse barista-kampioen van Nederland - Sander Schat - zal ook aanwezig zijn op Koffiepraat 2009. Sander zal voor het aanwezige publiek zijn performance doen die hem de titel Dutch Barista Champion 2009 heeft opgeleverd.
Naast de demo van Sander Schat zal Onno van Zanten - de nummer twee barista van Nederland - zijn demo doen van de discipline Latte Art.
Robert Schinkel zal zijn demo Coffee in Good Spirits laten zien.