Ja dat zou kunnen kloppen, het bakjes zit soms wel eens vol. Maar dit is dus lang niet altijd zo.
Als die overdruk klep lekt moet er dan een nieuwe in, of kun je deze repareren?
De maalstand is trouwens wel lastig in te stellen. Is hier een handigheidje voor?
Re: Anatomia DeLonghi 5400
12Misschien is het ventiel te reviseren, maar wij vervangen het. Probleem is dat wij al onze charmes in de strijd moeten gooien voor onderdelen, het lijkt me als particulier vrijwel niet te doen.
Moeilijkheid van revisie is dat er met heel kleine toleranties is gewerkt. Een heel nauw sluitende zuiger in een cilinder. Een klein krasje en de boel loopt vast.
Moeilijkheid van revisie is dat er met heel kleine toleranties is gewerkt. Een heel nauw sluitende zuiger in een cilinder. Een klein krasje en de boel loopt vast.
Er gaat niets boven morgen.
13Leuk om te zien! Ik heb zelf de Delonghi 5450 staan en die zijn vrijwel identiek aan elkaar. Voorheen volautomaten van Gaggia en Saeco gehad (zelfde concern I know), maar beiden waren niet opgewassen tegen mijn intiensieve koffiegebruik en stonden om de haverklap bij de reparateur. Sinds enkele maanden deze Delonghi en de koffie die gezet wordt is duidelijk beter dan de koffie die ik verkreeg van voorgenoemde merken. Tot nu toe ook nog geen problemen. Dit terwijl het apparaat gemiddeld zo'n 40 koppen per week zet. Vrij fors denk ik voor een huishoudelijk apparaat.
De reden dat ik voor Delonghi gekozen heb? Goede reviews qua degelijkheid en smaak koffie en de (relatief) gunstige prijs. Daarnaast vond ik het een groot pluspunt dat je service aan huis hebt. De Gaggia en Saeco was je toch zo 2 weken kwijt en moest je ook nog betalen om hem op te sturen binnen garantie.
Enige minpunten die ik aan het apparaat heb kunnen ontdekken: ik kan nergens de waterfilter vinden die in het waterreservoir past en nu geeft het apparaat na ongeveer elke 50 koppen aan dat ie ontkalkt moet worden (doe ik braaf hoor, maar lijkt me onnodig) en de melk schuimt zo snel op dat ie nauwelijks verhit wordt. Hier heb ik wel wat opgevonden: ik draai het stoompijpje naar rechts (bijna los) en dan wordt de melk goed verhit. Zodra de melk warm genoeg is, draai ik het pijpje weer vast en neemt het volume van de melk snel toe. Een ander minpunt vind ik de positie van het stoompijpje. Je kan het niet zwenken en het zit zo laag, dat wat grotere melkkannetjes niet gebruikt kunnen worden. Dit is bij Saeco en Gaggia toch beter.
Maar goed, ik zou het apparaat niet meer willen ruilen tegen voorgenoemde merken.
De reden dat ik voor Delonghi gekozen heb? Goede reviews qua degelijkheid en smaak koffie en de (relatief) gunstige prijs. Daarnaast vond ik het een groot pluspunt dat je service aan huis hebt. De Gaggia en Saeco was je toch zo 2 weken kwijt en moest je ook nog betalen om hem op te sturen binnen garantie.
Enige minpunten die ik aan het apparaat heb kunnen ontdekken: ik kan nergens de waterfilter vinden die in het waterreservoir past en nu geeft het apparaat na ongeveer elke 50 koppen aan dat ie ontkalkt moet worden (doe ik braaf hoor, maar lijkt me onnodig) en de melk schuimt zo snel op dat ie nauwelijks verhit wordt. Hier heb ik wel wat opgevonden: ik draai het stoompijpje naar rechts (bijna los) en dan wordt de melk goed verhit. Zodra de melk warm genoeg is, draai ik het pijpje weer vast en neemt het volume van de melk snel toe. Een ander minpunt vind ik de positie van het stoompijpje. Je kan het niet zwenken en het zit zo laag, dat wat grotere melkkannetjes niet gebruikt kunnen worden. Dit is bij Saeco en Gaggia toch beter.
Maar goed, ik zou het apparaat niet meer willen ruilen tegen voorgenoemde merken.
14Hallo,
Wij hebben een delonghi ESAM 3200s Magnifica.
Wij zijn zeer te vreden over ons apparaat, echter hebben wij een probleem.
Nu een maand na einde garantie begint ons app. problemen te vertonen;
-De koffie is lauw ipv dampend warm
-het opstarten na het inschakelen van het apparaat duurd erg lang (<10min.)
Ik zelf denk dat het app. onjuist ontkalkt is (normaal ontkalk ik met delongi ontkalk set wanneer het apparaat dit aangeeft)
Ik verdenk mijn moeder ervan dat zij tijdens het oppassen toch heeft ontkalkt met SODA, hadden we 't eens over gehad daar de ontkalkingssets duur zijn en SODA volgens haar voor alles goed is dus ook voor het ontkalken van onze delonghi...
Wij hebben een waterontharder waardoor wij zeer zacht/ kalk vrij water hebben, dus van kalk aanslag kan geen sprake zijn.
Iemand een idee wat te doen,
al vast bedankt.
Wij hebben een delonghi ESAM 3200s Magnifica.
Wij zijn zeer te vreden over ons apparaat, echter hebben wij een probleem.
Nu een maand na einde garantie begint ons app. problemen te vertonen;
-De koffie is lauw ipv dampend warm
-het opstarten na het inschakelen van het apparaat duurd erg lang (<10min.)
Ik zelf denk dat het app. onjuist ontkalkt is (normaal ontkalk ik met delongi ontkalk set wanneer het apparaat dit aangeeft)
Ik verdenk mijn moeder ervan dat zij tijdens het oppassen toch heeft ontkalkt met SODA, hadden we 't eens over gehad daar de ontkalkingssets duur zijn en SODA volgens haar voor alles goed is dus ook voor het ontkalken van onze delonghi...
Wij hebben een waterontharder waardoor wij zeer zacht/ kalk vrij water hebben, dus van kalk aanslag kan geen sprake zijn.
Iemand een idee wat te doen,
al vast bedankt.
DeLonghi Esam 5400 storing
15Hallo,
Ik ben Martien en nieuw op dit forum.
Ben al een jaar of 4 de trotse bezitter van een DeLonghi Esam 5400 machine.
Heb een probleem met de machine nl :
Wanneer ik de machine inschakel gebeurt er het volgende;
- display geeft ZELFDIAGNOSE weer
- zetgroep gaat (+/- 2cm) omlaag en "koffiedik schuifje" doet z'n werk.
- zetgroep gaat (+/- 2cm) omhoog en dan gebeurt er iets raars.
- machine doet vervolgens niets meer, zelfs het display valt uit, en licht alleen nog op maar zonder tekst.
Heb de Esam 5400 altijd goed bijgehouden en regelmatig ontkalkt, zetgroep schoongehouden enz. enz.
Een paar maanden terug kreeg ik de melding " bakje koffiedik plaatsen" terwijl deze al geplaatst was.
Na een grondige schoonmaak en onderhoudsbeurt was dit mankement verholpen.
Wat moet ik doen om dit mankement te verhelpen?
Ik kan geen zichtbare schade ontdekken in het mechaniek.
Alvast bedankt.
Gr Martien
Ik ben Martien en nieuw op dit forum.
Ben al een jaar of 4 de trotse bezitter van een DeLonghi Esam 5400 machine.
Heb een probleem met de machine nl :
Wanneer ik de machine inschakel gebeurt er het volgende;
- display geeft ZELFDIAGNOSE weer
- zetgroep gaat (+/- 2cm) omlaag en "koffiedik schuifje" doet z'n werk.
- zetgroep gaat (+/- 2cm) omhoog en dan gebeurt er iets raars.
- machine doet vervolgens niets meer, zelfs het display valt uit, en licht alleen nog op maar zonder tekst.
Heb de Esam 5400 altijd goed bijgehouden en regelmatig ontkalkt, zetgroep schoongehouden enz. enz.
Een paar maanden terug kreeg ik de melding " bakje koffiedik plaatsen" terwijl deze al geplaatst was.
Na een grondige schoonmaak en onderhoudsbeurt was dit mankement verholpen.
Wat moet ik doen om dit mankement te verhelpen?
Ik kan geen zichtbare schade ontdekken in het mechaniek.
Alvast bedankt.
Gr Martien