Wedj schreef:Dat uit de hand gelopen kan ik alleen maar beamen. Maar wat de Toper mi beter maakt is dat ik er urenlang achter elkaar mee kan branden( en ook gedaan heb) zonder de zaak te moeten laten afkoelen, voor de electronica tenminste. En dat schijnt een issue te zijn bij de Aillio. Dan mijn 2e aarzeling, je kunt hem gewoon onder de wasemkap zetten???? gene gebruikers weten wat een rookontwikkeling er kan plaats vinden, met een Toper zie je dat ook en dat zou een standaard wasemkap ook moeten kunnen verwerken ??? En daar ben ik dus wat sceptisch in. Wat niet wil zeggen dat ik zeer nieuwsgierig ben naar de ervaringen
De toelichting van Aillio op de drie kilo-beperking is dat 3 kg per dag is genoemd met de gedachte dat de brander niet gemaakt is om vol continu gebruikt te worden. Met drie kg per dag is de verwachte levensduur nog goed. Technisch kan de brander wel meer aan, maar ten koste van de levensduur. Het is geen professioneel apparaat. 20 kg bonen per week is voor de thuisbrander wel veel.
Dat branden onder de wasemkap lijkt mij ook niks. Alleen al dat gedoe met opstellen en wegzetten. Er zit een aansluiting voor rookafvoer op en ik ben van plan om de Bullet in de garage vast op te stellen en een rookafvoer aan te sluiten. Zo gaat het met de Toper toch ook?