Re: Man en mes

71
Paar uurtjes in de tuin bezig geweest.
En af en toe moet er een tak van een.boompje af.
Takkie op spanning zetten met een hand,mes trekken en een tik tegen de tak en de tak is los.
Met snelle opening is dat een genot.Geen gedoe meer met fingerstuds en eerst het mes in de hand draaien etc.


https://youtu.be/Bh__PACTv_U" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga proberen of ik iets dergelijks kan maken op een snoeizaag.

Re: Man en mes

72
Paar maanden geleden nog een handig mesje gekocht.
CRKT Endorser.
Hoge kwaliteit zakmesje voor een appeltje te schillen of een doosje mee open te maken.
Door het kleine formaat is er altijd wel een plekje voor te vinden.


https://m.youtube.com/watch?v=n5XXU5IgF ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft assisted opening en dat spaart je vingers.
Laatst gewijzigd door cremalover op do 24 mar 2016, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Man en mes

73
Doet die link het in jouw browser wel meteen? Bij mij verschijnt de video niet in je bericht, op de manier waarop jij video's insluit
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Man en mes

75
Dit is mijn nieuwste EDC. Ik heb al een redelijke collectie kwaliteitsmessen (zie elders in deze thread) maar dit mesje maakt me echt blij. Niet duur, mooi design, compact, zeer goede afwerking, super goede controle en heel makkelijk heel scherp te slijpen. Keerzijde is dat het staal niet heel hard is waardoor het nodig is om regelmatig te slijpen. Maar door de vorm van de snijkant en het gebruikte staal is dat erg makkelijk. Een echt gebruiksmes.
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do

Re: Man en mes

80
Mijn Opinel
Gekocht in 1978 geloof ik.
Altijd mee geweest op zeiltripjes,heeft wel eens een nacht buiten gelegen en is een beetje aangeslagen.
Maar werkt nog steeds 100% en is vlijmscherp.
Qua prijs kwaliteit ratio is dit mes onverslaanbaar

Altijd scherp met een paar halen op het staal.Simpele vergrendeling en weegt bijna niks.

Voor mij het beste mes dat je kunt kopen.
Afbeelding