Eindelijk een goede molen (denk ik)

1
Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk mijn slag geslagen. Ik heb zojuist op een veiling het winnende bod uitgebracht op een Ceado E37S molen. De rekening volgt nog en nu nog even vrij zien te krijgen op de ophaaldag. Maar voorlopig ben ik een hele blije jongen...

De koffie die ik nu zet met mijn budgetmolentje is al helemaal geweldig (ik drink bijna geen koffie meer buitenshuis omdat ik het gewoon bijna allemaal bocht vind), dus ik ben heel erg benieuwd hoe de koffie straks is met deze molen.

Wat ik tot nog toe over deze molen ben tegengekomen op Internet is heel erg wisselend, de 1 vind het een geweldige molen, de ander vind het niets. Hij schijnt in de schaduw van de Mahlkönig K30 te mogen staan, dus ik heb goede hoop. Nu maar hopen dat de maalschijven niet versleten zijn...

Ik heb natuurlijk wel de foto van de veilingsite gejat :lol:
Ceado E37S.jpg
Oh, en nog een filmpje, (nu ik toch bezig ben :mrgreen:)

Zomertijd, Wintertijd, 't is altijd Koffietijd...

Re: Eindelijk een goede molen (denk ik)

2
Je kunt wat geld terug verdienen door de 2 Blendtec kannen op marktplaats te verkopen!

Die kosten ongeveer 150 euro per stuk nieuw.
http://www.blenderstore.nl/product/6735 ... e-jar.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus als je 50 of meer per stuk kunt terug verdienen... Scheelt weer!

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3
Ah, je hebt 'm ook gezien :) Je was toch niet 1 van de andere bieders? Viel me trouwens een beetje tegen dat er niet veel op geboden werd. Niet dat ik dat heel erg vond.

In elk geval bedankt voor de tip over die twee kannen. Ik had niet verwacht dat die dingen zo duur zijn. En vroeg me eigenlijk ook af waarom die dingen met die molen mee verkocht worden. Enfin, ik ga ermee aan de slag.

4
Aha dus jij was diegene die de prijs de hoogte in aan het jagen was! :D Ik zat ook klaar om te bieden maar het werd me te duur. Lijkt me wel een topmolen. Heb er veel over gelezen de laatste dagen... Het enige probleem blijkt het af en toe sproeien te zijn maar dat zou wel met enige toewijding onder controle gehouden kunnen worden. Er is ook een update van het SCC ondertussen (maar dat wist je vast al wel), dat zou ook kunnen helpen. Moeilijk te vinden dat onderdeel maar bij http://www.ginex-espressomaschinen.de/i ... f2ghbkc282" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; verkopen ze je het voor iets van een 38€, staat niet op de site maar als je mailt en vraagt naar onderdeel CE-90182 sturen ze het je op.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen, succes!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: RE: Re: Eindelijk een goede molen (denk ik)

6
Ballie schreef:Ah, je hebt 'm ook gezien :) Je was toch niet 1 van de andere bieders? Viel me trouwens een beetje tegen dat er niet veel op geboden werd. Niet dat ik dat heel erg vond.

In elk geval bedankt voor de tip over die twee kannen. Ik had niet verwacht dat die dingen zo duur zijn. En vroeg me eigenlijk ook af waarom die dingen met die molen mee verkocht worden. Enfin, ik ga ermee aan de slag.
Haha, nee ik heb de veiling opgezocht uit nieuwsgierigheid en zag de kannen.
Ik heb zelf zo'n blender van blendtec gehad (nu een vitamix in bezit, is net zoiets) en het zijn echt dure maar ook hele goede blenders. Niet te vergelijken met een standaard blender, dit zijn zgn hogesnelheidsblenders. En die accesoires zijn duur. Verkoop kan even duren maar je weet nu wat ze waard zijn!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

7
Jochen_P schreef:Aha dus jij was diegene die de prijs de hoogte in aan het jagen was! :D
Had je al geboden? Dan kan ik hetzelfde terug zeggen :lol: Maar om eerlijk te zijn, ik heb 'm in de gaten gehouden en pas op het einde een bod gedaan. Dat laatste bod was hoe dan ook mijn laatste bod geweest, maar ik werd (tot grote teleurstelling van mijn wettelijke wederhelft) niet meer overboden. Ze vindt het veel geld voor een koffiemolen en bovendien monsterlijk groot. Ik denk dat ze wel zal bijdraaien wanneer ze de koffie uit die machine proeft. Op die manier is ze nu ook om gegaan naar de Domobar die ik nu heb staan. Puur door de koffie te proeven. Ze was altijd een Senseo fan, maar snapt nu niet meer hoe ze dat ooit lekker heeft kunnen vinden.
Ik zat ook klaar om te bieden maar het werd me te duur. Lijkt me wel een topmolen.
Vanmorgen waren er pas(?) 8 biedingen. Vanmiddag waren dat er ineens 15. ben zelf pas in de laatste 5 minuten mee gaan doen. Ik heb dat nooit gesnapt, dan mensen al vanaf het begin van een veiling beginnen met bieden. Daarmee drijf je de prijs alleen maar veel te ver op. Vindt de veilingmeester wel prettig, maar als je degene bent die het kavel wint wil je toch winnen met een zo laag mogelijk bod.
Heb er veel over gelezen de laatste dagen... Het enige probleem blijkt het af en toe sproeien te zijn maar dat zou wel met enige toewijding onder controle gehouden kunnen worden. Er is ook een update van het SCC ondertussen (maar dat wist je vast al wel), dat zou ook kunnen helpen.
Was mij inderdaad bekend. Sinds ik die molen op die veiling zag staan heb ik er ook veel informatie over opgezocht en met name de filmpjes van "wholelattelove" gaven voor mij de doorslag om serieus voor deze molen te gaan. Ik heb uiteindelijk wel meer geboden dan eigenlijk mijn bedoeling was, maar denk dat ik toch een goeie deal heb. Een paar maanden geleden stonden er 2 Mahlkonig K30 molens op die veiling, die zijn voor (volgens mij) meer dan 800 euro per stuk weggegaan.
Moeilijk te vinden dat onderdeel maar bij http://www.ginex-espressomaschinen.de/i ... f2ghbkc282 verkopen ze je het voor iets van een 38€, staat niet op de site maar als je mailt en vraagt naar onderdeel CE-90182 sturen ze het je op.
Bedankt, zal ik bij mijn favorieten zetten. Altijd handig zulke sites. Denk wel dat er nog verzendkosten bij komen. Eerst maar eens kijken of hier het rubber flapje in zit of dat deze de upgrade misschien al heeft gehad...
Ik zal het ook zeker laten weten...

Re: RE: Re: Eindelijk een goede molen (denk ik)

8
bobbee schreef:dit zijn zgn hogesnelheidsblenders. En die accessoires zijn duur. Verkoop kan even duren maar je weet nu wat ze waard zijn!
Och, ik hoef ze niet meteen te verkopen eej. Die dingen gaan de kast in en eten geen brood. Misschien ga ik nog wel een paar horeca zaken langs om te kijken of ze die dingen voor een leuk prijsje willen overnemen. Lijkt mij dat je die apparaten daar wel tegen moet komen. Zijn niet echt apparaten voor de gemiddelde consument. Alleen van die leipen die ook een koffiezetter van duizend euro of meer en dito koffiemolens in huis halen halen zulke fratsen uit :mrgreen:

@Nomad: Tegen dat sprayen is dus inmiddels wel een oplossing gevonden, zoals je inmiddels al wel begrepen zult hebben.

9
Ballie schreef:
Jochen_P schreef:Aha dus jij was diegene die de prijs de hoogte in aan het jagen was! :D
Had je al geboden? Dan kan ik hetzelfde terug zeggen :lol: Maar om eerlijk te zijn, ik heb 'm in de gaten gehouden en pas op het einde een bod gedaan. Dat laatste bod was hoe dan ook mijn laatste bod geweest, maar ik werd (tot grote teleurstelling van mijn wettelijke wederhelft) niet meer overboden. Ze vindt het veel geld voor een koffiemolen en bovendien monsterlijk groot. Ik denk dat ze wel zal bijdraaien wanneer ze de koffie uit die machine proeft. Op die manier is ze nu ook om gegaan naar de Domobar die ik nu heb staan. Puur door de koffie te proeven. Ze was altijd een Senseo fan, maar snapt nu niet meer hoe ze dat ooit lekker heeft kunnen vinden.

Neen ik heb er niet op geboden, maar zat wel klaar om eventueel een slag te slaan. Het is dat ik eigenlijk best tevreden ben van mijn huidige molen, anders had ik wel meegedaan. Veel geld is relatief he, het ding kost nieuw 1300€ dusja... En zo groot is die nu ook weer niet, volgens mij één van de kleinste 84mm? Kleine hopper erop en dat ziet er al de stuk beter uit!
Ik zat ook klaar om te bieden maar het werd me te duur. Lijkt me wel een topmolen.
Vanmorgen waren er pas(?) 8 biedingen. Vanmiddag waren dat er ineens 15. ben zelf pas in de laatste 5 minuten mee gaan doen. Ik heb dat nooit gesnapt, dan mensen al vanaf het begin van een veiling beginnen met bieden. Daarmee drijf je de prijs alleen maar veel te ver op. Vindt de veilingmeester wel prettig, maar als je degene bent die het kavel wint wil je toch winnen met een zo laag mogelijk bod.
Heb er veel over gelezen de laatste dagen... Het enige probleem blijkt het af en toe sproeien te zijn maar dat zou wel met enige toewijding onder controle gehouden kunnen worden. Er is ook een update van het SCC ondertussen (maar dat wist je vast al wel), dat zou ook kunnen helpen.
Was mij inderdaad bekend. Sinds ik die molen op die veiling zag staan heb ik er ook veel informatie over opgezocht en met name de filmpjes van "wholelattelove" gaven voor mij de doorslag om serieus voor deze molen te gaan. Ik heb uiteindelijk wel meer geboden dan eigenlijk mijn bedoeling was, maar denk dat ik toch een goeie deal heb. Een paar maanden geleden stonden er 2 Mahlkonig K30 molens op die veiling, die zijn voor (volgens mij) meer dan 800 euro per stuk weggegaan.

Moeilijk te vinden dat onderdeel maar bij http://www.ginex-espressomaschinen.de/i ... f2ghbkc282 verkopen ze je het voor iets van een 38€, staat niet op de site maar als je mailt en vraagt naar onderdeel CE-90182 sturen ze het je op.
Bedankt, zal ik bij mijn favorieten zetten. Altijd handig zulke sites. Denk wel dat er nog verzendkosten bij komen. Eerst maar eens kijken of hier het rubber flapje in zit of dat deze de upgrade misschien al heeft gehad...

Ja idd, eerst eens kijken of het zo ook lukt. Hopelijk zijn de maalschijven wel nog goed, die kosten 110€ zag ik...
Ik zal het ook zeker laten weten...
Top!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

10
Jochen_P schreef:Neen ik heb er niet op geboden, maar zat wel klaar om eventueel een slag te slaan. Het is dat ik eigenlijk best tevreden ben van mijn huidige molen, anders had ik wel meegedaan. Veel geld is relatief he, het ding kost nieuw 1300€ dusja... En zo groot is die nu ook weer niet, volgens mij één van de kleinste 84mm? Kleine hopper erop en dat ziet er al de stuk beter uit!
Kan ik mij goed voorstellen dat je ervoor klaar zat. De startprijs was echt enorm laag. Maar dat hadden meer mensen in de gaten...
Ja idd, eerst eens kijken of het zo ook lukt. Hopelijk zijn de maalschijven wel nog goed, die kosten 110€ zag ik...
Ik las trouwens ook al ergens dat de machine vooral begint te sprayen na het schoonmaken, omdat dan de rubber flap open blijft staan. Deze even dicht duwen zou al voldoende moeten zijn.

Ik kan overigens niet zelf naar Zwolle om het apparaat op te pikken, dus ik heb zojuist een mailtje naar een koeriersbedrijf gestuurd voor een offerte...

Ik wacht ongeduldig af...