Re: VBM en Mazzer

21
Leuvenaar230 schreef:Hallo,

Blijkbaar is er ook een nieuwe molen ATOM van Eureka aan het komen. Prijs nog niet gevonden, maar hij zou stiller zijn dan andere molens en daarom misschien geschikter in de huiskamer. Als iemand hierover info heeft: welkom!
700€

https://www.espressocoffeeshop.com/inde ... uct_id=921" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is dan eigenlijk een Zenith 65E voor thuis? Minder lawaai, kleiner, maar wel 65mm en 450W... Vind hem wel lelijk!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

22
Jochen_P schreef:
Leuvenaar230 schreef:Hallo,

Blijkbaar is er ook een nieuwe molen ATOM van Eureka aan het komen. Prijs nog niet gevonden, maar hij zou stiller zijn dan andere molens en daarom misschien geschikter in de huiskamer. Als iemand hierover info heeft: welkom!
700€

https://www.espressocoffeeshop.com/inde ... uct_id=921" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is dan eigenlijk een Zenith 65E voor thuis? Minder lawaai, kleiner, maar wel 65mm en 450W... Vind hem wel lelijk!
Ja, dat groen is niet echt ferm, maar hij is ook in zwart, grijs en chroom verkrijgbaar (zie site Eureka)
La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)

23
Spironski schreef:Die boilers zijn meestal in een paar minuten op temperatuur, het opwarmen van de groep via de thermosifon duurt vervolgens nog een minuut of 40.
Dus eigenlijk maakt het niet veel uit, vbm of rocket. Drie kwartier zullen ze allebei wel nodig hebben om vanuit een koude positie op te starten en 10 shots na elkaar zullen ze allebei wel aankunnen. De watertank van de rocket vind ik dan weer toegankelijker dan de vbm, de vbm weer iets compacter voor de weinige plaats die er beschikbaar is. VBM tank is geïsoleerd, rocket niet.
Rocket appartamento 1099euro
vbm domobar jr hx 1288euro

Wat zouden jullie kiezen?
La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)

24
Ga uit van max 4 espresso's met een 1.2L boiler voordat de balans weg is waar dat bij een 1.8-2L boiler eerder richting de 8-10 is. Boven de 3L kun je achter elkaar doorgaan en heb je geen last meer van een rebound. Des te kleiner de boiler des te groter de onbalans na een espresso en des te langer de rebound.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

25
Erik82 schreef:Ga uit van max 4 espresso's met een 1.2L boiler voordat de balans weg is waar dat bij een 1.8-2L boiler eerder richting de 8-10 is. Boven de 3L kun je achter elkaar doorgaan en heb je geen last meer van een rebound. Des te kleiner de boiler des te groter de onbalans na een espresso en des te langer de rebound.
Bedankt Erik, dat is nuttige info, dat maakt de keuze voor Rocket eenvoudiger. Ik heb een aanbod voor een Rocket cellini V3 aan 1228 nieuw, is nog goedkoper ook dan de vbm ;-).

26
Een Rocket Cellini is een geweldige machine met een prachtige balans. Kleine flush en klaar om te gaan keer na keer. Sowieso ben ik fan van Rocket door de uiterst degelijke bouw en universele onderdelen. Kun je je geen buil aan vallen. Goede keuze.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

27
Erik82 schreef:Een Rocket Cellini is een geweldige machine met een prachtige balans. Kleine flush en klaar om te gaan keer na keer. Sowieso ben ik fan van Rocket door de uiterst degelijke bouw en universele onderdelen. Kun je je geen buil aan vallen. Goede keuze.
Is het geluidsverschil tussen een rotatie en een vibratiepomp groot te noemen, of is dit verkooppraat?

28
Geluidsverschil is redelijk groot maar ga je je storen aan 30s het geluid van een vibratiepomp? Zo hard is het geluid niet. Rotatiepomp is leuk maar zeker geen must.

29
Leuvenaar230 schreef:Is het geluidsverschil tussen een rotatie en een vibratiepomp groot te noemen, of is dit verkooppraat?
Rotatiepomp is veel stiller, maar vereist wel dat de watertoevoer nooit vergeten wordt en daarom is de rotatiepomp vooral geschikt bij vast water aansluiting en minder handig, vind ik, bij een machine met waterbak. Vergeet je die een keer bij te vullen en draait de pomp droog dan loop je risico op schade.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

30
Voilà, ik heb een deal hangen voor de rocket cellini evo v2 met de eureka zenith 65E.

Wat ik nog wil weten, we hebben een waterontkalker in huis, moet de rocket dan nog specific onderhouden worden?