Doe ik.bvds schreef:Kom gewoon even keertje buurten Alwin. Ik heb ze toch beiden staan.
Neem je lekker zuurdesem baksel mee
Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?
52Je mag ook naar Emmen komen hoor! alleen een m47 om te testen maar goed...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
53Ze kunnen je bij Kinu inmiddels wel tot Vice President Public Relations benoemenbvds schreef:Goed om te horen Makster!
Ik ben inmiddels ook over de Kinu M47 en M68 aan het posten op kaffeenetz en home-barista.
Voor de liefhebbers hier de links:
https://www.kaffee-netz.de/threads/kinu ... en.102879/
http://www.home-barista.com/grinders/ki ... 43335.html
@Adriaan: Let niet op de spelfouten aub. En ook niet op de grammatica
54Hahaha ik ben net als Bobbee gewoon heel erg enthousiast. Ik vind het erg fijn dat er weer wat innovatieve producten bij komen. En ook nog eens relatief betaalbaar. Een Monolith is te gek maar voor velen niet haalbaar.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
55Snap ik helemaal, ben ook erg tevreden met mijn Kinu M47.
Ben niet echt een fijnproever of kennen maar zet er naar mijn smaak echt heerlijke espresso's mee. Het is te snel om wat over de levensduur te zeggen maar het voelt echt alsof het gebouwd is om een mensenleven mee te gaan.
Ben niet echt een fijnproever of kennen maar zet er naar mijn smaak echt heerlijke espresso's mee. Het is te snel om wat over de levensduur te zeggen maar het voelt echt alsof het gebouwd is om een mensenleven mee te gaan.
56Heb je hiervoor weleens een andere handmaler gehad? Leuk om te vergelijken!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
57Nee eerste "serieuze" handmolen, enkel heel goedkoop gevalletje gehad voor op vakantie.
Inderdaad leuk om te proberen, er is alleen niet echt een levendige 2e hands handel in. Om nou meerdere molens nieuw te kopen en flink af te schrijven gaat me iets te ver
Inderdaad leuk om te proberen, er is alleen niet echt een levendige 2e hands handel in. Om nou meerdere molens nieuw te kopen en flink af te schrijven gaat me iets te ver
58Ben wat malingen verder en kan nu volmondig bevestigen dat het echt een prima maler is. Retentie is echt nihil, kwaliteit van het maalsel helemaal goed en de maalgraad is makkelijk instelbaar.
Belangrijker nog, ik trek prima espresso Mogelijk dat mijn Macap de verkoop in gaat
Belangrijker nog, ik trek prima espresso Mogelijk dat mijn Macap de verkoop in gaat
59Gaaf Extra leuk om de terugkoppeling the horen. Bedankt!
Het is idd een goede rede om deze maler aan te schaffen als je van de retentie van bijvoorbeeld een macap af wilt zijn. Mocht het handmalen voor espresso een issue zijn dan is het adaptertje er nog waarmee je hem met de boormachine kunt gebruiken. Zodoende hoef je niet heel diep in de buidel te tasten voor een maler met deze eigenschappen.
Het is idd een goede rede om deze maler aan te schaffen als je van de retentie van bijvoorbeeld een macap af wilt zijn. Mocht het handmalen voor espresso een issue zijn dan is het adaptertje er nog waarmee je hem met de boormachine kunt gebruiken. Zodoende hoef je niet heel diep in de buidel te tasten voor een maler met deze eigenschappen.
60Ik vind het elke keer weer leuk om te lezen en zelf te ervaren dat je met een simpele handmaler en een eenvoudig levertje fantastische shots kan maken. Veel plezier met je aankoop.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL