Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

62
Makster schreef:@bobbee: Malen met de Kinu gaat erg makkelijk, en je blijft stiekem erg fit dus ik zie geen noodzaak voor een accuboormachine :)
Juist, helemaal perfect!
Ik bedoelde dat van de adapter in het algemeen voor wie meeleest en overweegt. Voor mensen die graag het beste voor zo min mogelijk geld willen is het met de hand malen misschien een no-go maar dat is dus op te lossen met het adaptertje erbij.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

64
Vandaag voor het eerst gehad dat het maalsel "statisch" was uit de Kinu m47.
Blijft aardig wat plakken aan het metaal waarin de maalschijf verwerkt zit. Ook het bakje waarin het maalsel terecht kwam is niet leeg na omkiepen (blijft aan het pakje plakken).

Is voor mij 4e soort bonen welke ik maal met de m47, wellicht komt het door de boon (met overige 3 dit niet gehad).

Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk

65
Google maar eens op Ross Droplet Technique...even wat water sprayen op de bonen en klaar. Is heel normaal en ik doe niet anders. Ook bij HGONE, Tidaka CB1 en Mahlgut GM1 iets wat gewoon standaard toegepast wordt.

Check ook mijn filmpje van de M47 op 20 seconden...

http://www.home-barista.com/grinders/ro ... 24051.html
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

67
Heb ondertussen ook de M47.
In vergelijking met de feldgrind maalt hij vlotter door de langere hendel.
Het opvangbakje van de M47 is kleiner dan dat van de feldgrind: het wordt krap om 30 gram op te vangen.
Algemeen bevat de M47 wat meer kunststof en er is een scherp randje bij de overgang van metaal naar kunststof onder de 'trechter' bovenaan.
Voor onderweg is de feldgrind handzamer door compactere formaat, licht(er) gewicht en vlot op -en afzetten van de hendel.
De M47 geeft ondanks het gebruik van kunststof hier en daar toch een degelijke indruk.
Door de betere uitlijning en wat grotere maalschijven zou het resultaat in het kopje beter moeten zijn dan van de feldgrind maar daarvoor heb ik hem nog niet lang genoeg om te vergelijken met de feldgrind.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

68
Ik weet niet waar jij kunststof gevonden hebt...alleen de bodem van het opvangbakje is, de duimsteun en de draaiknop op de zwengel zijn van kunststof. Het opvangbakje zelf is van zwart geeloxeerd aluminium! Verder alleen maar RVS.

Dat de Kinu sneller maalt komt niet zozeer door de langere zwengel maar door de groter maalschijf en het andere profiel.

Ik ken de Feldgrind goed en vind het door het handzame formaat en de losse zwengel een ideaal malertje voor onderweg. Maar wat betreft bouwkwaliteit, uitlijning en maalsel is de Kinu significant beter.

30 gram? Ik heb nog nooit meer dan 30 gram gemalen. Met 24 gram houdt het wel op bij mij...en je kunt anders ook rechtstreeks in het filter van bijvoorbeeld een Chemex malen als je zou willen...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs