Re: Man en mes

82
Gisteren naar een Garage verkoping "Garagesale" in België geweest en daar een aantal mesjes gescoord,
waarvan 4 stuks Victorinox type Officier en een van het merk Giesen und Forsthoff, dit is lijkt wel een stiletto echter is het een reisbestekje, een lang snijmes en aan de andere zijde een tweetandige vork(je)
Alles is voorzien van het Logo van Del Monte en ook 3 deelbare sleutelhangers van Zwitserse makelij erbij,
het groene mesje en het lange combi-mes zaten netjes in het doosje, ik had deze mesjes ietwat gretig uit het grabbelbakje gesorteerd en vroeg zo tussen neus en lippen door wat die mesjes moesten kosten, 2 euro! Ik betaald dus met 20 euro in de verwachting iets van 15 terug te krijgen, zegt het vrouwke; heeft u geen 2 euro? OH? dat is een meevaller natuurlijk had ik 2 euro voor het geheel. ;-)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Man en mes

85
Ik zelf heb een opinel mes die ik altijd bij me heb. In de keuken heb ik Sabatier diamant serie. Slijpset bestaat uit een Waterslijpmachine , daarna wetsteen (olie) daarna over de polijstmachine. En een briefje aan de koelkast voor vrouwlief dat messen weer eens geslepen zijn :lol: Af en toe slijp ik voor de aardigheid messen van vrienden/kennissen maar niet te vaak omdat ik er veel tijd in steek om het gereedschap goed te krijgen wat ik veel in de keuken gebruik.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: Man en mes

87
Ja, dat klinkt wel goed! Ik heb ook waterstenen enzo (400-1000-3000-5000), maar ik merk toch dat ik tegenwoordig ook wel snel naar de Chef's Choice grijp (met daarna een gang over de keramische slijpstaaf). Lang niet zo goed, maar wel véél sneller!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Man en mes

88
Spironski schreef:Ja, dat klinkt wel goed! Ik heb ook waterstenen enzo (400-1000-3000-5000), maar ik merk toch dat ik tegenwoordig ook wel snel naar de Chef's Choice grijp (met daarna een gang over de keramische slijpstaaf). Lang niet zo goed, maar wel véél sneller!
Ik bedoel met watersteen een slijpmachine op elektra :) zoals je vroeger die joekels van stenen had die je met de hand rond kon draaien in een houten bak met water, maar dan de moderne elektrische versie. Ook heb ik nog puimsteen (soort leisteen enorm zacht en geschikt om te polijsten met wat spuug :) ) Met de watersteen doe ik het groffe werk en daar begint het eindeloze wetten en dan daarna de afwerking het polijsten. Wetten doe ik trouwens met een hele oude olie wetsteen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven