mloes schreef:omdat het de kalk in het water omgevormd wordt
"kalk dat wordt omgevormd" klinkt als een bewering van een geleerde in een verhaal van Olivier B Bommel. Of 'wetenschap' uit de late middeleeuwen, voordat de verlichting kwam. Destijds dacht men ook goud te kunnen maken als men de juiste 'omvorming' te pakken had.
mloes schreef:maar doordat het water te lang stil staat en de electronica in de machine zich weer kalk zal vormen.
Zich vervelend water dat onder invloed van naburige halfgeleiders, transistoren, WiFi en bluetooth besluit kalk te 'vormen'?
mloes schreef:Ik merk dat ik het verhaal aannemelijk vind klinken
Op de Netflix heb ik net de serie "Stranger Things" gekeken en voor de duur van zo'n aflevering is het verhaal ook wel aannemelijk
Mocht je de bron van de omvormende waterkennis weten, kun je dan de URL ervan geven? Het kan leuk zijn zulke dingen te lezen.
Maar wie weet:
Als je machine een waterreservoir heeft, kun je ook besluiten levendige kristallen erin te leggen of het reservoir te vullen uit een klein sfeervol watervalletje dat tevens een rustgevend geluid geeft in huis en je internetverbinding 's nachts af te stellen op een rustgevend kanaal met meditatieve signalen.
Wanneer je dan kunt bewijzen dat die koffie meer dan uitstekend smaakt en dat de machine niet verkalkt, zelfs dat de verrukkelijke drank de inwendige mens bevrijdt van verkalking, dat de darmwerking sterk verbetert en dergelijke, dan geef ik mijn ongelijk ruiterlijk toe!