Re: RE: Re: Quick Mill 2820 problemen

11
FrancisPavoni schreef:Nog tips om middelste stuk los te krijgen? Aluminium zit vast in aluminium...
Je neemt een passende bout met inbus of zeskant, moet wel enige lengte hebben, draai daar 2 moeren op en een gripring, deze bestaan tegenwoordig in tegengestelde richting, dus bout met 2 moeren en een ring als laatste, fie fus op je aluminium komt stukje in de schroefdraad draaien en dan de eerste moer vastzetten en dan de tweede er ook op vastdraaien en wel zeer strak op de eerste, dan klemt het geheel op de aluminium plaat die los moet en nu komt het goed in de WD40 O.I.D. dan eerst iets vaster draaien met de kop van de bout daarna proberen te lossen en weer vaster en losser etc!

Het is het proberen waard!

Succes.


Ik ga ervan uit dat je geen speciale gereedschappen hebt, anders boor je een paar gaatjes in hetgeen er uit moet en met een speciale tang proberen die lummel eruit te draaien, vaster losser vaster . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Quick Mill 2820 problemen

13
Ik neem aan dat de machine op z'n kop of achterste ligt, probeer dan een grote zware platte schroevendraaier er in te tikken goed klem en dan het zelfde riedeltje met vaster etc. Baat het niet dan . . . Koop je een nieuwe ###
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Quick Mill 2820 problemen

16
Die reclametekst is geschreven door mij en repareer vanaf m'n 16e Quick Mills. Die stoomkraan heeft nieuwe O-ring en membraan nodig. Vervang gelijk de o-ringen op de stoompijp. Durgol is bewezen de beste, lost meer kalk op dan ieder ander middel. Staat zwart op wit en ik heb geen aandelen. Soms is iets of iemand de beste. Vwb de adapterschijf: jammer dat de kalk er nu waarschijnlijk tussenuit is. Is een mooi waarschuwingssignaal wanneer je aan het dremelen bent dat je door de adapterschijf heen bent. Maak een sleuf van boven naar beneden en tik met een platte schroevendraaier beide kanten naar elkaar toe nadat je ze in een goed ontkalkingsmiddel (Durgol lost het meeste kalk op...) hebt geweekt.

Nb: wanneer de buitenste rand van de kop ook aangetast is, heeft het uitbreken van de adapterschijf geen zin. Dan dient de hele onderplaat vervangen te worden omdat de pistonring (of zoals je op dit forum dient te zeggen: filterdragerring) dan niet meer afsluit op de filterdrager. Bekijk dat eerst even. Succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *