Re: Koffiemolen Demoka

11
Hoewel er zijn betere.

Vandaag heb ik voor een zeer schappelijke prijs een (zo goed als hagelnieuwe) tweedehands Mazzer Super Jolly op de kop getikt voor in de caravan. De grote hopper was wel erg formidabel en de kleine 'single dose' hopper van de Compak past er ook redelijk op vind ik.
superjolly.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
Waar ik nog over twijfel is er echt veel smaak verschil tussen vlakke schijven en conische maalschijven?
Als ik kijk puur naar de smaak geef ik meer de voorkeur aan de arabic met fruitige smaak. Dan zou ik meer voor conisch moeten gaan.
Ik had al bijna de k3 of k6 besteld...

14
Het grootste smaakverschil zit in je bonen en techniek. Eer je het verschil proeft tussen vlak en conusch (als je dat al proeft) ben je echt al een expert in espresso zetten hoor.
Ik zou voor een leuke ex-horeca maler gaan en de K3 laten voor wat hij is. Voor 200€ + 40€ voor nieuwe schijven ben je gesteld!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

16
€150 is voor beide malers niet teveel. Weet je zeker dat ze in orde zijn?

De K6 is veel zwaarder gebouwd dan de BB005, maar ik denk dat deze laatste qua smaak niet onder doet voor de K6.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
fransg schreef:Hoewel er zijn betere.

Vandaag heb ik voor een zeer schappelijke prijs een (zo goed als hagelnieuwe) tweedehands Mazzer Super Jolly op de kop getikt voor in de caravan. De grote hopper was wel erg formidabel en de kleine 'single dose' hopper van de Compak past er ook redelijk op vind ik.

superjolly.jpeg
Ah..... de maler der malers.
De Opel Kadett onderde malers.
Meer heb je feitelijk nooit meer nodig.

19
Qua alomtegenwoordigheid misschien wel, ja. Maar ik schaal de SJ toch wat hoger in dan de Kadett. Ik zie de SJ niet als 'de maler van de burgerman'.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

20
Nu je het zegt, het wordt tijd dat we overeenstemming bereiken over een lijstje. Dat kan nieuwelingen ook enorm helpen bij het maken van een keuze in de aanschaf.

Is de Bezzera BB005 dan misschien "de Opel Kadett onder de malers" te noemen? En is de iSteel de Trabant?

Maar wat is de Super Jolly dan. De VW Golf onder de malers?

En welke maler is "De Ferrari onder de malers" en welke is de "Rolls Royce"?

Is de Compak R120 de pickup truck onder de malers?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino