Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

92
Pti schreef:Had iemand de 38 al met de 47 vergeleken? Ik overweeg deze als reis maler maar gezien het geringe gebruik wil ik de kosten laag houden. Ik vraag me af of je inlevert op smaak met de 38 of dat het vooral om snelheid gaat, aan tijd is op vakantie namelijk geen gebrek.
Ik verwacht binnen nu en 2 weken een M38 om te testen en te vergelijken met mijn M47. Heb de indruk dat ze bij Kinu een beetje balen dat de M38 nauwelijks verkocht wordt. Inderdaad is het prijsverschil erg klein en heeft de M47 reeds een goede reputatie. M.a.w. als de M38 niet verkocht gaat worden want is dan zijn bestaansrecht? We zullen zien en wie weet is de M38 wel een hele goede maler en verdient hij beter.
Laatst gewijzigd door bvds op wo 30 nov 2016, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

94
kilo schreef:Ik ben overigens nog steeds nieuwsgierig naar jullie instellingen van de maler bij espresso.
Dit om voor mijzelf een idee te krijgen of de maler nu wel correct in elkaar steekt.
Ik zit tussen de 2.1 en 2.6 afhankelijk van de boon. Ik gebruik hem alleen voor espresso en ben er erg content mee
Afbeelding
lmg475 schreef:Zal ik eens testen, bedankt voor de info. Dat moet ik mij nog geen zorgen maken :D
Edoardo schreef:Excuse me I don't understand Duch, I was going to buy a Kinu M47 but I read that after having disassembled may have alignment problems? I was torn between Kinu M47 and Bravo Mini but for the price I focused on Kinu. If it has problems or can have problems I don't want it
bobbee schreef:Where did you read that? Overhere? There is no problem at all.

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

98
Verrassend. Instellingen varieren tussen de 1.4 minimum en 2.6 maximum. Grote spreiding. Zou die onderste maalschijf niet bij iedereen op dezelfde hoogte in het huis zitten?
Nou ja, zolang ieder tevreden is met het resultaat...
Ik ben dat inmiddels ook nadat ik de maler opnieuw gemonteerd heb... Consistent en geen channeling meer.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero