Inmiddels ben ik een tijdje onderweg met mijn Bezzera Magica en ben er nog steeds elke dag superblij mee

Ondanks dat ik er heel blij van word loop ik tegen wat dingetjes aan..
- Af en toe vind ik (na thuiskomst dus bij een afgekoeld en inactief apparaat) een flinke hoeveelheid vocht onder het apparaat. Dit bevind zich bij de (vooraanzicht) rechter voorpoot. Ik heb al eens gekeken of het niet de lekbak was die te vol of misschien lek zou zijn maar dat is het niet. Ik heb het ook eens meegemaakt dat ik in de huiskamer water hoorde klateren (van het aanrecht af) wat ook vanuit de machine kwam. Dit dus bij een actieve machine. We hebben het dan over de hoeveelheid van een kopje. Dit gebeurt zo nu en dan... 1 keer per maand...
- De machine lijkt steeds gevoeliger te worden of er wel water in het reservoir zit. Bijvullen helpt meestal, maar ook niet altijd. Soms gaat de machine helemaal vol en moet ik hem uit en aan zetten om hem te activeren. Iets met een drukventiel??
- Als laatste gebeurt het me geregeld dat hij tijdens het zetten van een espresso of wat anders begint te pompen. Hierdoor verliest hij druk bij het zetten en is je espresso verknald. Hoe kan ik dit voorkomen? Of is het inherent aan de techniek van het apparaat?
- Ik heb tevens een Mahlkoning Vario in bezit. Welke enorm goed werkt. Nooit problemen mee. Maar is er iets wat ik kan doen om hem te onderhouden?
Bedankt en veel koffieplezier!
Martijn