Espressotopia schreef:Mijn grote probleem met dit hele forum is gewoon dat het totaal niet onafhankelijk is. Da's jammer voor bezoekers, want daar zitten genoeg serieuze mensen met goede bedoelingen tussen. Nu laten mensen die langer met koffie bezig zijn zich daar totaal niet door tegen houden, maar nieuwkomers laten zich gemakkelijk sturen. Soms helaas het bos in, omdat bij een flink deel van de mensen die het forum hier bezoeken en beheren commerciële belangen voorop staan. De post waarop ik zojuist reageerde heeft hier ook weer alle schijn van.
Dat wij zelf commerciele belangen hebben zal ik niet ontkennen. Dat dit ook geldt voor een deel van de leden is uiteraard ook bekend. Wij houden er dan ook toezicht op (samen met de moderators en oplettende leden) dat er geen misbruik wordt gemaakt van deze situatie. De commerciele partijen zorgen er overigens wel voor dat er proefpanels georganiseerd worden en dat er leuke evenementen georganiseerd kunnen worden.
Naast de commerciele leden, zijn er ook leden die gewoon leuk op een forum actief willen zijn zonder afgemaakt te worden op een mening die ze hebben. Niet iedereen streeft dezelfde hoogwaardige standaarden na. Respecteer dat er mensen zijn die houden van koffie uit een volautomaat, Senseo, Aeropress of Dolce Gusto of zoek je heil op fora waar je je wel thuis voelt.