en:HeyMrBassman schreef:Koffiepraat heeft zich stevig geworteld in de commercie. Ik vraag me regelmatig af met welk belang bepaalde reacties worden gegeven.
In principe heeft Jan natuurlijk gelijk, wij (de beheerders van Koffiepraat.nl) zijn namelijk ook de eigenaars van de webwinkels baristashop.nl, eseshop.nl en misterquality.nl en de weblogs Koffiegek.nl en Cookin.nl. Dit is algemeen bekend en dit schuiven wij dan ook niet onder stoelen of banken.HeyMrBassman schreef:Dat koffiepraat commerciële belangen heeft is evident. De beheerders hebben namelijk zelf een eigen webwinkel. Het is niet mijn bedoeling om met deze reactie een conflictueze sfeer te creëren. Ik denk dat veel forumleden zelf in staat zijn om reacties op waarde te schatten. Mijn reactie is overigens een weergave van hoe ik de dingen ervaar. Ik ben erg benieuwd of andere forumleden hier ook iets over willen zeggen.
Ik wil ook voorstellen dat de beheerders hierin hun eigen uitgangspunten helder verwoorden.
Dat ik dit aanhaal wil overigens niet zeggen dat ik niet met heel veel plezier deelneem aan het forum hoor! En de door mij genoemde commerciële inbreng brengt ook veel waardevolle informatie voor de leden met zich mee waar ik zelf ook graag kennis van neem. Maar het geeft volgens mij wel het verschil aan met het andere forum. Hiermee hoop ik dat ik Gushers vraag ook een beetje beantwoord heb.
Als tegenprestatie voor het gebruik van dit podium bieden wij regelmatig koffie aan (of verzorgen we de distributie ervan) in de vorm van proefpakketten of verloten wij leuke gadgets zoals onlangs het door de auteur gesigneerd Barista Handbook. Andere forumleden die producten verkopen hebben deze mogelijkheid overigens ook.
Daarnaast bieden wij iedereen uit koffieland de gelegenheid om deel te nemen aan dit forum, items aan te leveren voor Koffiegek.nl en om hun bedrijf of product te presenteren in de daarvoor bestemde topics. Commercieel getinte berichten zijn toegestaan mits deze iets bijdragen aan de betreffende discussie.
Ons doel met Koffiepraat.nl en Koffiegek.nl (en onze inspanningen voor de Stichting Dutch Coffee Promotion) is het verspreiden van het koffievirus en het vergroten van de koffiecultuur in Nederland. Dit doel is, in onze visie, voor iedere koffieliefhebber van belang.
Uiteraard horen we graag wat jullie er van vinden en nodigen jullie dan ook van harte uit dit topic hier voor te gebruiken.