Re: RE: Re: RE: Re: Zoektocht: Kwaliteit versus gemak: Quickmill 820 vs Philips 3000 HD8821/01

11
@3aan schreef:
Jochen_P schreef:Wat is een Brazzer Mini? :D
Wat is een Mandje? Daar doe je aardappelen in of andere dergelijke dingen?!
Waarom benoem je dat toch steevast zo?
Dat heet een Filter(bakje), dat zit in je Filterdrager, in jouw geval waarschijnlijk een Mandjestransporteur.

;)
Jochen_P schreef:Een halfautomaat is sowieso the way to go voor een lekkere espresso en deftig melkschuim. Daar kan geen enkele volautomaat ooit aan tippen.

De molen doet ook veel ivm werkflow. Ik heb zelf een instap Lelit apparaatje maar kan er dankzij een degelijke molen heerlijke espresso's uitkeringen aan een vlot tempo. Mandje vol malen, WDT, tik tik ramp en daar komt het shot. Geen korrel koffie op het aanrecht.
Moet je eens goed lezen; je uitkering is een ramp?
Heb het even voor je aangepast, dat was inderdaad er slordig getypt! Snel snel op de gsm en ik vermoed zonder bril :D
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: RE: Re: Zoektocht: Kwaliteit versus gemak: Quickmill 820 vs Philips 3000 HD8821/01

12
@3aan schreef:Wat is een Mandje?
In het Engels is het een filter basket, en basket is mandje in onze taal, niet zo gek vertaald vind ik.

Ik kan er goed mee leven als iemand het een mandje noemt.

Sterker, ik juich het toe. Wanneer wij kunnen laten zien hoe tolerant we zijn, zal dat talloze anderen inspireren en zo brengen we de wereldvrede met rasse schreden dichterbij. Dan zit er wellicht ook een Nobelprijs in voor ons forum. Mooi toch! Geven we de Isis mooi het nakijken, die ergeren zich rot als wij die medailles opgespeld krijgen. Ha!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: RE: Re: Zoektocht: Kwaliteit versus gemak: Quickmill 820 vs Philips 3000 HD8821/01

13
fransg schreef:
@3aan schreef:Wat is een Mandje?
In het Engels is het een filter basket, en basket is mandje in onze taal, niet zo gek vertaald vind ik.

Ik kan er goed mee leven als iemand het een mandje noemt.

Sterker, ik juich het toe. Wanneer wij kunnen laten zien hoe tolerant we zijn, zal dat talloze anderen inspireren en zo brengen we de wereldvrede met rasse schreden dichterbij. Dan zit er wellicht ook een Nobelprijs in voor ons forum. Mooi toch! Geven we de Isis mooi het nakijken, die ergeren zich rot als wij die medailles opgespeld krijgen. Ha!
Dus geen opmerkingen meer over de Nederlandse taal?!

In het Engels is het een filter basket, en basket is mandje in onze taal,

Filterbasket, basket? Nee filterbasket, dus een filtermandje?!

Een filter is dus een mandje? Maar een mandje is geen filter!

Een Basket is een mand in het taaltje van over de plas
Er is in het Nederlands nergens sprake van dat een filter een mand is, wel een Korf, Filterkorf gebruikt bij aanzuigleidingen o.a. waar water uit een sloot ontrokken wordt door middel van op een door landbouwvoertuigen (tractor) geplaatste waterpomp (aftakas) om in drogere perioden de akkers en velden van voldoende water te voorzien.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Zoektocht: Kwaliteit versus gemak: Quickmill 820 vs Philips 3000 HD8821/01

16
patrickg schreef:Beste taalridders,

Inmiddels heb ik de Mazzer Mini al een paar dagen.
Geweldig! Wat een verschil.
Kijk! En je bent er dik tevreden mee?! Daar draait het toch immers om? We hebben allemaal die drang van verbeteren, de meesten van ons toch?

Ik heb al zovele molens in m'n handen gehad om te gebruiken of om op te knappen en ik leer er nog steeds mee/van.

De molen.

Er is al veel over geschreven, maar nog veel te weinig echte goede informatie van het hoe en of wat.

Helaas ben ik niet zo'n schrijver . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.