Je zou nu toch wel zo ongeveer door moeten hebben dat wij geen verstand van koffie hebben maar TS en dirk020 welbobbee schreef:Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?

Je zou nu toch wel zo ongeveer door moeten hebben dat wij geen verstand van koffie hebben maar TS en dirk020 welbobbee schreef:Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?
De laatste keer had hij nog een klein levertje staandirk020 schreef:Frans en jij wel, dat staat onder jullie berichten maar waar Cremalover het mee doet, geen idee. Ik heb ergens gelezen dat hij een lans brak voor E61 machines dus ga ik ervanuit dat hij zo'n ding heeft staanbobbee schreef:Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?
fransg schreef:Help, uitgemolken koe, afgekloven kip en DE Senseo klaar!Makster schreef:De bonen discussie was klaar toch?! hahaha
Wees blij want dat is lang niet altijd 't gevalfransg schreef:De discussie "is dure wijn beter" ben ik niet aangegaan.
Niet per se inderdaad. Een jaar of wat terug kocht ik uit curiositeit een zakje Lavazza Oro. Daar kon ik, wat ik ook probeerde toen geen drinkbare espresso mee maken. Gek genoeg lukte dat wèl met Lavazza Rossoturboyeast schreef: Pas geleden heb ik bij de COOP boontjes gekocht (mild espresso). Slechte crema, vlakke smaak, bitter, geen tijgerprint. Misschien had het te maken met het feit dat ik mijn Aurora Brugnetti (toch niet de minste lever machine) nog moest inrijden, wie zal het zeggen. Daarna heb ik boontjes van bvds geprobeerd en werkelijk de eerste shot raak, mooie crema, uitgebalanceerde smaak, mooie tijgerprint. Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking: met boontjes van de supermarkt valt geen kwalitatief hoogwaardige espresso te maken.
Cheers, TY
dirk020 schreef:Frans en jij wel, dat staat onder jullie berichten maar waar Cremalover het mee doet, geen idee. Ik heb ergens gelezen dat hij een lans brak voor E61 machines dus ga ik ervanuit dat hij zo'n ding heeft staanbobbee schreef:Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?
Maar èigenlijk zou dat er niet zo toe mogen doen. Want in 't volgende lijstje staat de apparatuur echt niet bovenaan qua importantie:
"Miscela", de blend van de koffie
"Macinazione" de juiste maling
"Macchina" de espresso machine en tenslotte als belangrijkste factor
"Mano", de hand de barista
Dus zou je ook met een E61 met confectie bonen knappe koffie moeten kunnen zetten, daar kan ik echter bij gebrek aan ervaring met dat soort machines geen uitspraak over doen
Ik kan het iedereen aanbevelen. La Pavoni: Een geweldige machine en nog betaalbaar ook!lmg475 schreef:Ik krijg nu wel echt zin om ook een La Pavoni aan te schaffen![]()
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”