Ja mijn voorkeur gaat ook wel uit naar de Bezzera BZ07 maar ja daar hangt ook wel weer een prijskaartje aan.
Ook de opwarmtijdtijd van 10 minuten is prettig. Dan kan je makkelijker tussendoor de machine uitzetten.
Heb 1x een nieuwe Giotto gekocht en de rest van de machines via Marktplaats maar de BZ07 zie je nog niet tweedehands.
Wat is de voorkeur van de BZ07? De Manual of de semi automatic. Scheelt 150 euro.
Re: Welke Espressomachine?
32De machine is te nieuw om al tweedehands veel tegen te komen. Bijna iedereen neemt de manual, de semi auto kan handig zijn als je niet bij je machine wil staan tijdens het zetten van een espresso. Nadeel is wel dat als je van boon wisselt en de doorlooptijd verandert je geen vol kopje hebt.
De BZ07 kost 928 veel goedkoper kom je nieuw niet aan een machine tenzij de Expobar Pulser 769 http://www.youtube.com/watch?v=53ZHYXfp ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; . Je huidige machine brengt ook nog wel wat op.
De BZ07 kost 928 veel goedkoper kom je nieuw niet aan een machine tenzij de Expobar Pulser 769 http://www.youtube.com/watch?v=53ZHYXfp ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; . Je huidige machine brengt ook nog wel wat op.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s
Mazzer mini E type A
Iroast 2
33Ja die wil ik eerst verkopen en dan eens kijken wat erbij moet.
De Expobar Pulsar is ook niet duur maar dan heeft de Bezzera toch mijn voorkeur.
Vindt hem mooier om te zien en vooral de opwarmtijd vind ik prettig.
Dus als ik het goed begrijp moet je bij de manual de knop ingedrukt houden tot je de juiste hoeveelheid hebt.
De Expobar Pulsar is ook niet duur maar dan heeft de Bezzera toch mijn voorkeur.
Vindt hem mooier om te zien en vooral de opwarmtijd vind ik prettig.
Dus als ik het goed begrijp moet je bij de manual de knop ingedrukt houden tot je de juiste hoeveelheid hebt.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....
34Nee, knop aan en knop uit vergelijkbaar met je huidige machine alleen is het daar een heveltje.Babybird schreef:Dus als ik het goed begrijp moet je bij de manual de knop ingedrukt houden tot je de juiste hoeveelheid hebt.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Mazzer mini E type A
Iroast 2
35Ik zie dit staan op de site van Casa Barista:
Bezzera BZ09
Primeur: binnenkort verkrijgbaar bij Casa Barista! De BZ09 is het laatste ontwerp van Bezzera, de originele uitvinder (link) van de espresso in 1901. Een échte Italiaanse compacte espressomachine voor de koffieliefhebber! Gebaseerd op z’n duurdere broertje de BZ07 met dezelfde professionele verchroomde zetgroep. Met optimale temperatuurcontrole vanwege de twee verwarmingselementen die direct in de zetgroep zijn verwerkt. Intern is de BZ09 voorzien van professionele koperen boiler en leidingen. Verder wordt de stoomkraan bediend met het handige “push & go” systeem van Bezzera. Bovendien heeft de BZ09...een aantrekkelijke prijs. Binnenkort volgt meer informatie!
Weet iemand hier meer van?
Heb even Casabarista gebeld maar deze heeft geen warmte wisselaar dus niet interesant voor mij.
Bezzera BZ09
Primeur: binnenkort verkrijgbaar bij Casa Barista! De BZ09 is het laatste ontwerp van Bezzera, de originele uitvinder (link) van de espresso in 1901. Een échte Italiaanse compacte espressomachine voor de koffieliefhebber! Gebaseerd op z’n duurdere broertje de BZ07 met dezelfde professionele verchroomde zetgroep. Met optimale temperatuurcontrole vanwege de twee verwarmingselementen die direct in de zetgroep zijn verwerkt. Intern is de BZ09 voorzien van professionele koperen boiler en leidingen. Verder wordt de stoomkraan bediend met het handige “push & go” systeem van Bezzera. Bovendien heeft de BZ09...een aantrekkelijke prijs. Binnenkort volgt meer informatie!
Weet iemand hier meer van?
Heb even Casabarista gebeld maar deze heeft geen warmte wisselaar dus niet interesant voor mij.
36Maar uiteindelijk gaat het tussen je Nuova Era en zo'n Bezzera om 20 centimeter ruimtewinst, ............. dat worden dus wel heel dure centimeters! Heb je dat er echt voor over?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
37Nee gaat niet alleen om de ruimtewinst, wat ik op dit moment vervelend is dat ik de enige ben die thuis koffie drinkt en de machine heel de dag aan staat en hoofdzakelijk het huis verwarmd.
De Bezzera warmt in koude toestand in 15 min. op t.o.v. 30 min. E61 machine. Je kan hem tussendoor makkelijker uitzetten en dan is hij in 10 min. opgewarmd.
Ook is de temperatuurcontrole beter, ik heb nu als ik even geen gebruik van de machine heb gemaakt maar wel aan heeft gestaan de zetgroep heel warm is.
Wellicht is de zetgroep van de Bezzera de opvolger van de E61 zetgroep!
De Bezzera warmt in koude toestand in 15 min. op t.o.v. 30 min. E61 machine. Je kan hem tussendoor makkelijker uitzetten en dan is hij in 10 min. opgewarmd.
Ook is de temperatuurcontrole beter, ik heb nu als ik even geen gebruik van de machine heb gemaakt maar wel aan heeft gestaan de zetgroep heel warm is.
Wellicht is de zetgroep van de Bezzera de opvolger van de E61 zetgroep!
Laatst gewijzigd door Babybird op ma 27 apr 2009, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
38Hoi,
Heb je deze gezien?
http://www.youtube.com/watch?v=cbYcEKYE ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Grz Niels
Heb je deze gezien?
http://www.youtube.com/watch?v=cbYcEKYE ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Grz Niels
Micra&Ultra
39Maar waar kijk ik dan naar? Is dat de temperatuur van de zetgroep?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
40Volgens mij wordt de temperatuur gemeten van de koffie die uit de portafilter komt lopen.Spironski schreef:Maar waar kijk ik dan naar? Is dat de temperatuur van de zetgroep?
Ala di Vittoria Junior/Eureka Mignon/ECM flat tamper/Naker portafilter
Aan het restaureren: Rancilio Z9 met koperen body
Aan het restaureren: Rancilio Z9 met koperen body