Re: De Commercie & Koffiepraat.nl
52Ik ben bang dat wat we hier ook op antwoorden dit door jou toch niet als voldoende wordt ervaren. Deze discussie is ontstaan naar aanleiding van een gebruiker die erg enthousiast was over een bepaald product (ik zal je matsen en de naam niet meer noemen ). Jij verdacht deze gebruiker ervan deze post als reclame te hebben geschreven, al dan niet op verzoek van ons. Dat was niet het geval. Dit is eveneens door de betreffende gebruiker weerlegt.Espressotopia schreef:Waar ik maar geen antwoord op krijg - hier wordt selectief overheen gelezen - is dat ik sterk het vermoeden heb dat de eigenaren op dit forum zelf bijdragen lijkten te (laten) posten. Bij deze strategie gaat het om het extra positief naar voren brengen van eigen producten en diensten en het andere producten en diensten negatief onder de aandacht brengen. Natuurlijk kan ik dit niet hard maken, dat zeg ik ook keer op keer, maar vragen om dit vermoeden weg te nemen worden niet serieus beantwoord.
Ik weet uiteraard niet precies wat de achterliggende oorzaak van dit probleem is maar wellicht heeft het er mee te maken dat wij webwinkels hebben (en jij "echte" winkels hun marge gunt), je zelf in zo'n "echte" winkel werkt, je zelf workshops aanbiedt en deze ook (alvorens iemand een bericht mag openen) verplicht wil laten volgen, jij er zelf niet vies van bent om forumleden te wijzen op speciale aanbiedingen die mensen (al dan niet incl barista workshop) in jullie winkel kunnen aanschaffen, je blijkbaar op andere fora geen enkele moeite hebt met commercielen of kortingsaanbiedingen die sticky bovenin iedere categorie staan en je daar vrij voelt om mensen te veroordelen als ze zowel daar als op andere fora een zelfde onderwerp openen... en dat alles onder verschillende namen natuurlijk.
Ongetwijfeld zal ik nu het verwijt naar mijn hoofd gesmeten krijgen de kunst van het discussieren niet te verstaan en dat ik een grote fout maak door jou persoonlijk hierop aan te vallen... Sorry daarvoor maar koffiepraat en koffiegek gaan me nogal aan het hart...
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu
53Beste Stefan, ik neem aan dat je nu duidt op het Casa Barista verhaal dat onlangs speelde. Dit hebben we wellicht niet helemaal lekker opgelost, excuses daarvoor. Probleem in die discussie was dat op een bepaald moment gesuggereerd werd dat het hier om CasaBaristaPraat ging in plaats van Koffiepraat. Vandaar dat we de beslissing hebben genomen om die discussie vanaf het commerciele deel af te kappen. Er is vaker discussie geweest met betrekking tot deze aanbieder vandaar dat we dit keer wellicht wat kort door de bocht hebben gereageerd.swimmer schreef:Beste Martijn,
het behoort ook tot de mogelijkheden dat ik binnenkort dit forum ga verlaten omdat ik de beheerders van het forum hun commerciële belangen over een vrije communicatie zie stellen. Er worden bijdragen van "concurrenten" zonder enkel commentaar of toelichting verwijdert enkel omdat ze het durven vragen van een onschuldige koffieliefhebber te beantwoorden. En als ik om een reactie vraag komt daar niets van de beheerders zelf maar van een moderator die het wel nog voor nodig acht om tekst & uitleg te geven
Ik ben maar een klein radertje in deze verstrengeling van belangen & helaas ook maar beperkt in staat om een fatsoenlijke discussie te voeren maar mijn idee van "een leuk platform voor de koffieliefhebber" is kennelijk wat anders ...
Met vriendelijke groet
Stefan
Ik zou het jammer vinden als je om deze reden het forum zou verlaten. Doel van deze ingreep was juist om dit te voorkomen.
54Even bij de zaak blijven (zakelijk blijven):
- geen enkel forum is van commercie gevrijwaard, gebruikers moeten altijd op hun hoede blijven.
- 100% controle op een forum is onmogelijk, er glipt altijd wel iets door
- niemand heeft de wijsheid in pacht, hou dat in je achterhoofd
- een forum valt en staat met het respect en de tolerantie die de gebruikers onderling kunnen opbrengen
Kortom, een beetje bescheidenheid en zelfkritiek voor we ergens op reageren, dan komen we een eind in de goede richting. Gebruik van dit forum moet toch vooral plezierig zijn.
- geen enkel forum is van commercie gevrijwaard, gebruikers moeten altijd op hun hoede blijven.
- een forum valt en staat met het respect en de tolerantie die de gebruikers onderling kunnen opbrengen
Kortom, een beetje bescheidenheid en zelfkritiek voor we ergens op reageren, dan komen we een eind in de goede richting. Gebruik van dit forum moet toch vooral plezierig zijn.
Er gaat niets boven morgen.
55Ben ik het helemaal mee eens! Probleem in deze kwestie is alleen dat "niet-reageren" ook weer als verdacht wordt aangemerkt, vandaar mijn uitgebreide toelichting. Ons doel blijft het bieden van een leuk en informatief forum waar zowel de professional, koffiegek als beginner terecht kan met vragen, opmerkingen, tips en suggesties.oxxo schreef:Even bij de zaak blijven (zakelijk blijven):
56Nou Martijn, ik vind dat jullie slagen in jullie doel! Ga zo door en laat jullie niet van de wijs brengen door bijvoorbeeld bovenstaande discussie. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, maar ik ben ervan overtuigd dat 99% van de bezoekers zeer blij is met dit forum. Chapeau voor jullie!Martijn schreef:Ons doel blijft het bieden van een leuk en informatief forum waar zowel de professional, koffiegek als beginner terecht kan met vragen, opmerkingen, tips en suggesties.
57Goed om te horen, dankjewel!nathalia schreef:Nou Martijn, ik vind dat jullie slagen in jullie doel! Ga zo door en laat jullie niet van de wijs brengen door bijvoorbeeld bovenstaande discussie. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, maar ik ben ervan overtuigd dat 99% van de bezoekers zeer blij is met dit forum. Chapeau voor jullie!Martijn schreef:Ons doel blijft het bieden van een leuk en informatief forum waar zowel de professional, koffiegek als beginner terecht kan met vragen, opmerkingen, tips en suggesties.
58Je geef het antwoord zelf al, he? Discussie stel je niet op prijs, op argumenten ga je niet in, lastige vragen laat je links liggen. Lang leve je Webinvasie, lang leve je portemonnee!Martijn schreef:Ongetwijfeld zal ik nu het verwijt naar mijn hoofd gesmeten krijgen de kunst van het discussieren niet te verstaan en dat ik een grote fout maak door jou persoonlijk hierop aan te vallen... Sorry daarvoor maar koffiepraat en koffiegek gaan me nogal aan het hart...
59Nou nou nou...
Bezzera BZ07 DE | Compak K3 Touch | ontwerper @ scopedesign.nl
60Ik vat alleen de 'discussie' van de afgelopen week samen. Veel liever had ik een constructieve houding gezien, waarin we naar elkaar toegekomen waren. Helaas is dat niet gelukt.