Re: lever vragen

13
De gewone Strega heb ik 2 keer kunnen kopen voor 1250 terwijl deze voor 1500 stond. Gewoon bellen en een scherpe prijs vragen. Koffiewarenhuis kan je vaak een erg scherp bod doen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: lever vragen

14
Erik82 schreef:De gewone Strega heb ik 2 keer kunnen kopen voor 1250 terwijl deze voor 1500 stond. Gewoon bellen en een scherpe prijs vragen. Koffiewarenhuis kan je vaak een erg scherp bod doen.
En ook twee keer bij koffiewarenhuis? en zij leveren altijd aan huis?

Op deze moment weinig strega aanbod op tweedehands vind ik.

Het verschil tussen de twee modellen is toch enkel interesant als je op vast water kan of zie ik dit fout?

Re: lever vragen

15
Beide keren bij koffiewarenhuis gekocht. Goede service en wordt gewoon via pakketpost bezorgd dus geen probleem. De TOP is alleen voor vastwater maar eigenlijk is nagenoeg iedereen het erover eens dat een Strega op vastwater minder goede resultaten dan op de watertank.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: lever vragen

16
Dat las ik ook al. Daarmee dat ik ook de gewone versie zou nemen. Het ligt er al aan of morgen de verkoop van mijn gitaar door gaat of ik kan upgraden naar een lever en wat leuk spul erbij. Van de ene hobby in de andere ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: lever vragen

20
Als je deze Strega ( special edition) ombouwd naar een vastwateraansluiting, kun je de watertank niet meer gebruiken.
Wel kun je kiezen (dmv van een switchknop links onder de machine) of je de pomp wel of niet gebruikt.

Je kunt dus kiezen: gebruik maken van de (lage) druk van de waterleiding (machine werkt geruisloos).
Of dat je de vibratiepomp inschakelt (blijft de Strega qua functionaliteit hetzelfde als met een watertank (inclusief het geluid van de vibratiepomp), maar hoef je de watertank niet meer met bij te vullen).

Vorig jaar aan Peter (Kafko) advies gevraagd hoe ik de Strega het beste kon gebruiken. Hij adviseerde mij de machine op de waterleiding aan te sluiten (dat zou ik graag doen, maar het boren van het benodigde gat in het composiet werkblad stuitte op bezwaren van mijn wederhelft).
Bezzera Strega, Ceado E37S & een Nivona voor het gemak