Waar kun je dit door voorkomen?
We hebben hoeveelheid al getest van koffie of maling maar er blijft toch steeds een beetje prut aanwezig.
Alvast bedankt voor jullie hulp om ons kopje koffie NOG lekkerder te maken
![Knipoog ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
De smaak is perfect, wij vroegen ons alleen af of er een reden was waarom er prut in je kopje terecht komt.Lennart schreef:Tsja, prut komt toch echt door je filter of het loopt buitenom langs je portafilter als je last hebt van 'lekkage'. Als de maling maar grof genoeg is zul je in beginsel geen prut in je koffie hebben.
Ik begrijp dat je een eigen maler hebt? Zo ja, maal de koffie dan maar eens heel grof. Als er dan nog steeds prut in de koffie zit, en je weet zeker dat er geen prut buiten het filter om langs je portafilter loopt zou ik eens een ander filter proberen (dan zijn de gaatjes blijkbaar groot). Als de smaak verder goed is vind ik een klein beetje sediment overigens geen groot bezwaar, maar wellicht hebben de experts daar nog iets over te zeggen![]()
Succes!
Lennart
The Iberital Challenge grinder is a grinder designed for the discerning home user. It has conical burrs and rotates at 600 rpm which ensures a superior grind.The benefit of conical grinders is that they crush the beans to a uniform size. Fines are largely eliminated due to a lower grinding speed.
Terug naar “Koffie technieken”