Re: Het grote broodbaktopic

1441
Tsja, hij zegt dat hij niet zwart wit denkt dus ja....
Gierst is trouwens nooit vogel voedsel geweest, dat is zo ontstaan. Dat graan is al 6000 jaar oud en was gewoon dagelijkse kost, in poolse winkels wordt het ook nog gewoon verkocht als zijnde voedsel voor mensen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1445
mutsje schreef:Dus Cremalover gaat ook Gierst in zijn brood verwerken, tof ben benieuwd naar het resultaat. Heb zelf nu mix van 100gr roggemeel 150 gr wholeweat en 250 gr plain weat met droge gist, water, boter en een snufje zout. Ga er denk ik nog sesamzaden door donderen en afmaken met maanzaad voordat het de oven in gaat.
Ik haal mijn graan en meel bij Kaufland en DM.
Weet niet of ze daar gierst hebben.
Ben zelf enorme liefhebber van rogge.
Maar sta open voor alles.
Vergeet nooit toen ik de eerste keer ECHTE couscous at.
Sindsdien mijn favoriete eten.
Eisbein.....ziet er niet uit masr het malste vlees dat er is.
Hersens gebakke in de pan met een eitje.....mmmhhh
Etc etc :mrgreen:

1447
Hoge hydratie zo te zien. Ik ga zo weer brood bakken, deze keer twee denk ik zodat ik iemand op de bso blij kan maken. Die loopt al weken te zeuren dat ze ook een brood wil, maar zelf bakken ho maar. vanmiddag pannenkoeken bakken van strong weat want dat vult lekker!
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1450
cremalover schreef:
bobbee schreef:Je hebt geen kleine Kenwood. De chef classic is klein. Jij hebt een major voor zover over ik weet ;)
Klopt.
Masr ik heb de chef classic opgezocht.
Ziet er op het oog net zo groot uit.
800 watt vs 1200 watt
4,6 ltr vs 6,7 ltr!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’