Eindhoven anyone?fransg schreef:Je zou het gewoon eens kunnen proberen bij een La Pavoni-eigenaar niet te ver bij je vandaan.

Verder bedankt voor de reacties. Mooie tip ook van die ring, precies de reden om hier ook even rond te vragen!
Eindhoven anyone?fransg schreef:Je zou het gewoon eens kunnen proberen bij een La Pavoni-eigenaar niet te ver bij je vandaan.
Hij bedoelt de verkoper van de pavoni.Erik82 schreef:Je vindt een Pavoni te veel moeite voor een espresso dus koop je een Pavoni????
Die dus inderdaadHij bedoelt de verkoper van de pavoni.
Gelukkig had ik nog wat verouderde Lavazza boontjes in de maler zitten waar ik nu mee aan het oefenen benDat is mooi. Dat heb je in het begin met een Pavoni wel nodig
Als je met reeds lang overleden koffie werkt, dan hangt het helemaal af van je maling en het tampen hoeveel weerstand er over blijft en daarmee varieer je kennelijk flink.-deZeeuw schreef:Gelukkig had ik nog wat verouderde Lavazza boontjes in de maler zitten waar ik nu mee aan het oefenen ben![]()
[...]
Ik merk nu dat de shots soms vrij soepel pullen, maar dat ik ook vaak veel te veel weerstand voel.
Velen hebben hier ervaring met denken. Een aantal heeft ook de koelring.-deZeeuw schreef:De koelring zit ik ook aan te denken, heeft iemand hier ervaring mee?
Bedoel je die temperatuurplakstrip? Kan handig zijn maar een echte probe en een echte meter zijn samen beter.-deZeeuw schreef: Verder zie ik hier en daar ook mensen die een temperatuur meter toevoegen.
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”