Nee, want als je bij de magneetklep E61 de knop omzet dan gaat de magneetklep open en gaat het water direct naar de sproeier. De sproeier zorgt voor een vertraagde drukopbouw maar bij een ''echte'' E61 heb je nog dat kamertje dat zich eerst vult en dat mist de de magneetklep E 61 volgens een artikel op home-barista http://www.home-barista.com/espresso-ma ... t3728.html" onclick="window.open(this.href);return false;Spironski schreef:Maar heeft deze machine dan niet de zachte preïnfusie van de standaard E61? En als je d'r toch bent: wat denk je van die prijs?
De prijs is wel ok denk ik mits de machine niet al teveel optische beschadigingen heeft en volgensmij zie ik wat beschadigingen aan de groep. Voor 400 heb je ook een single boiler Domobar en in dit geval een HX dus in die zin z'n geld wel waard.
Advies voor Kleine zou van mijn kant ook zijn koop in een keer iets goeds. Liever meteen een HX. Een HX machine begint bij 769 voor een Expobar Pulser (Casabarista) en gaat dan naar 930 euro voor de Bezzera BZ07 (koffiewarenhuis).
Vanaf deze prijsklasse gaat het nog wel een heel eind omhoog maar zolang het gaat om een HX en niet een Dual boiler zijn de resultaten erg sterk vergelijkbaar of je nu 800 of 1800 (ECm Heidelberg) Euro uitgeeft.
Als je al bijna 800 euro wilde uitgeven voor een tweedehands set geeft dan liever nog iets meer uit en je hebt alles nieuw. Vaak kan je wel een deal maken als je machine en molen koopt. Wil dat niet lukken dan is de Iberital Challenge een goede beginnersmolen voor 169 Euro bij van Pommeren in Utrecht. Die is zeker gelijkwaardig aan de Demoka 203 die bij die Domobar zat en maakt minder rommel (rondstrooien van koffie)