Re: Vibiemme Domobar

21
Alleen jammer dat de Oscar een kunststof behuizing heeft en er daardoor niet echt aantrekkelijk uitziet.
Maar het schijnt inderdaad een echt goede machine te zijn.
marmhz schreef:Leuke machine inderdaad. Je komt ze alleen niet zo vaak tegen. Wel leuk te lezen dat je er zo enthousiast over bent. Wellicht kan je eens een filmpje online zetten zodat meer mensen kennis kunnen maken met deze machine.
Ze gaan ook uit het assortiment op korte termijn, mijn Expobar heeft ook lang staan wachten voordat ie verkocht werd.
En wat dat filmpje betreft zal ik mijn best moeten gaan doen met mijn SE W810i telefoon wegens geen digitale camera.
En dan moet ik het nog online krijgen :? (maar met Youtube zal dat wel moeten lukken)

22
Toch is er iets eigenaardigs, of laten we zeggen: tegenstrijdigs aan de hand met die espressomachines: met de instapmodellen (als de Silvia)is het moeilijker perfecte espresso zetten dan met de dure semiprofessionele machines. Ze zijn dus alleen instapmodel vanwege de lagere prijs, en eigenlijk zou je al een behoorlijke barista moeten zijn om er echt goed mee overweg te kunnen.
Daarentegen zijn (dure) modellen als de Izzo Alex Duetto volgens mij redelijk foolproof. Duurder betekent vaak ook grotere boilers, zwaardere groepen (meer stabiliteit), isolatie, grotere verwarmingselementen, PIDs, etc. En ook de duurdere HX-en zijn vaak wat beter ontworpen, waardoor je niet zo staat te klungelen met de cooling flush.

In grote lijnen komt het toch daarop neer: hoe goedkoper hoe lastiger, en hoe duurder hoe makkelijker? Dus als iemand denkt: laat ik maar simpel beginnen, betekent dat feitelijk vaak: laat ik maar goedkoop en moeilijk beginnen. Of je zou moeten zeggen: als je simpel wilt beginnen koop je meteen een Duetto, oké of een Brewtus, of een GS3...

Ja, ik weet dat jullie nu komen met alle uitzonderingen... ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

25
Stop. Rewind! Zo ga ik me nog schamen als ik upgrade!

Maar je hebt wel gelijk. Het gaat een beetje net zo bij dure sportwagens die worden ook vaak bestuurd door rijke oude kerels i.p.v. door jongelui.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

26
Bedoel je nu dat jij zo'n ouwe lul bent in een open Jaguar, of dat je zo'n opgeschoten joch in een opgevoerd Golfje bent?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

28
Maar ja, ik ben een middelbare man in een Saab, de vraag is of dat beter is! :? :mrgreen:

30
Há, nee hoor! Ik laat mijn 14 jaar oude Saab gewoon vies worden voor het huis waar ik als student in kwam! :D