Re: Vostok leverkiller

11
fransg schreef:
cremalover schreef:En dan kun je ook nog de preinfusie regelen van 1 tot 4 bar.
Het is een groot wonder, dat zoals ik al zei op diverse machines reeds mogelijk is, ook thuis.
cremalover schreef:Vostok isook eengroeps leverbaar dus zeker ook voor de fanatieke thuiskoffiezetter een optie.
Maar noem eens een.machine die dit al kan?
Dat is vragen naar de bekende weg, of is het als grap bedoeld?
Euh....nee.

12
Twee dingen vind ik het opmerken waard;

Voor de horeca, een imposante 3+ groeper neer kunnen zetten voor de ochtend/ middag rush en tussendoor een aantal groepen uit kunnen schakelen. Machtige ontwikkeling voor iets klassieks als een lever, recent zie we dit alleen nog maar bij de sanremo opera en andere ruimteschepen.

Samen met de teruglopende druk, is de teruglopende temperatuur de meest kenmerkende eigenschap voor het geliefde hendel smaak profiel. Met een elektronisch verwarmde zetgroep en een toegewijde zetwater boiler zul je een aanzienlijke offset tussen de twee moeten behouden om een aflopend temperatuur profiel te behalen. En dan eindigt het dus weer met gissen en omgevingsinvloeden....

13
fransg schreef:
Ik vind het prachtig, maar we weten dat het in de horeca niet aan de machines ligt dat de koffie doorgaans verschrikkelijk slecht is. Het komt door beroerde kiloknallerbonen, door desinteresse bij de bedrijfsleiding en door groot verloop bij de barista's die in het vak geen toekomst zien anders dan vele lange dagen eindeloos veel koffie maken voor deels onuitstaanbaar publiek.

Prachtig verwoord, schitterend proza!
"Verhuizen kost beddestro!"