Re: Vibiemme Domobar

41
Vraag je eerst eens goed af wat voor koffiedrinker je bent. Wij zij hier wel echt behoorlijk gek hoor met onze praat over temperatuurstabiliteit. Echt 8 van de 10 mensen proeven dat denk ik niet. Wil je er toch nog aandacht aan besteden dan moet je even dit filmpje zien: http://www.youtube.com/watch?v=cbYcEKYE ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; je ziet dat de temperatuur behoorlijk wisselt. Bij deze machine is de temperatuur veel constanter http://www.youtube.com/watch?v=8qjzeIpVH_4" onclick="window.open(this.href);return false; Bij een zwaardere zetgroep met meer thermische massa heb je gewoon minder fluctuaties. Dat kost tijd om op te warmen dat is nu eenmaal zo. De BZ07 heeft twee verwarmingselementen in de groep die werken met een thermostaatje. Die dingen fluctueren ook nogal in temperatuur voordat ze reageren. Dit wordt een heel technisch verhaal en je moet zelf bepalen hoeveel waarde je daar aan hecht. In dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=gU4lfux_ZIo" onclick="window.open(this.href);return false; kan je i.i.g. zien dat de machine een prima espresso zet en er zijn ook tevreden gebruikers op het forum. Als je de machine nu mooi vindt, je kunt het betalen (of verantwoorden ;-)) dan zou ik 'm gewoon kopen. Ik vind het ook een aansprekend model, lekker compact en goed afgewerkt. In Duitsland zijn er al enorm veel verkocht en je leest er veel goede dingen over. Alleen de eerste serie (jaar geleden) had wat kinderziektes maar die zijn er inmiddels uit.
Hij kost bij koffiewarenhuis 928 met twee jaar garantie bij Casabarista net geen 1000 met 1 jaar garantie. Dan is alleen nog de vraag welke molen koop je erbij ;-)
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

42
Om in te haken op het voorstel van Rik is er ook nog de Expobar pulsar voor onder de €800.
En deze is ook erg leuk;
Ponte vecchio.jpg
En.. een uitstekende stomer! Lees >>dit <<dit maar eens.
Laatst gewijzigd door karel op wo 06 mei 2009, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

43
Bluecold schreef:Mijn apparaat heb ik in 5 minuten warm, de temperatuur is makkelijk in te stellen en is erg temperatuurstabiel, ook maakt het apparaat bijna geen geluid, is erg licht makkelijk om aan te sleutelen, de onderdelen zijn goed verkrijgbaar en het ding kost een fractie van de BZ07.

De catch is dat ze niet meer gemaakt worden en dat ik geen melk op kan schuimen.
Google maar eens op "La Peppina".
Wel leuk hoe zeer jij fan bent van de La Peppina. Kan je eens een keer een filmpje laten zien van hoe je machine presteert. Ik ben wel benieuwd.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2

44
marmhz schreef:
Bluecold schreef:Mijn apparaat heb ik in 5 minuten warm, de temperatuur is makkelijk in te stellen en is erg temperatuurstabiel, ook maakt het apparaat bijna geen geluid, is erg licht makkelijk om aan te sleutelen, de onderdelen zijn goed verkrijgbaar en het ding kost een fractie van de BZ07.

De catch is dat ze niet meer gemaakt worden en dat ik geen melk op kan schuimen.
Google maar eens op "La Peppina".
Wel leuk hoe zeer jij fan bent van de La Peppina. Kan je eens een keer een filmpje laten zien van hoe je machine presteert. Ik ben wel benieuwd.
Ik zou er de 17-de wel een kopje uit willen hebben, eigenlijk! Lukt dat Bluecold?

En deze is ook erg leuk;

Klopt, die Ponte Vecchio is wel heel wat anders, maar niet zo moeilijk te leren. Ook op HB krijgt hij een mooie review: klik
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

45
De 17e zul je mij niet zien omdat ik al andere plannen had. En ik heb ook geen videocamera, maar als ik het zou filmen zou het er ongeveer zo uitzien.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

46
He heren,

na een paar nachtjes erover te hebben geslapen ben ik met het volgende (uitstekende) plan gekomen: Ik laat mijn man beslissen!!! :D

Ja, ik weet het. Dat getuigt niet echt van een sterke persoonlijkheid, maar ik durfde het gewoon niet aan. En nu is de verassing - als die er al nog was - helemaal weg.

Wij zijn dus afgelopen zaterdag naar Casa Barista gegaan om daar wat machines te bekijken en een keuze te maken en gelukkig: Mijn man had een uitgesproken mening!

Het wordt niet de Bezzera - al vond ik hem wel heel strak vormgegeven!

Maar het wordt de.....

(tromgeroffel.....)

Expobar Lever!!!

De punten die meetelden waren de volgende:
- Grote belangstelling in zowel cappu's als esspresso's
- Geen knopjes of fancy displays, maar hendels en draaiknoppen

Het verschil in opwarmtijd vonden we uiteindelijk toch van ondergeschikt belang, vanwege het minimale verschil.

Ik ben nu vooral blij dat de keuze gemaakt is.
Nu het volgende punt. Welke molen?!!!!!!!

47
Ha Kleine, mooi dat jullie er uit zijn! ennuh:
Ja, ik weet het. Dat getuigt niet echt van een sterke persoonlijkheid...
Dat ben ik niet met je eens hoor. Ik vind jouw oplossing juist veel sterker.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat je man blijer is met een apparaat dat hijzelf graag wil hebben dan verrast te worden met een apparaat dat hij minder mooi vindt, toch?
Geen knopjes of fancy displays, maar hendels en draaiknoppen
tja, daar hebben meer mannen last van... ;)

De opwarmtijd 's ochtends kan je opvangen met een schakelklok, maar dat had ik al gezegd. Inderdaad raad ik aan om er een goede molen bij te kopen, dat is heel belangrijk. Zoek maar eens op het forum, er is al heel wat over geschreven. Je komt dan snel bij een Mahlkonig Vario, Compak K3 (of K6), Macap M4, Mazzer Mini.
Maar ook 2-dehands is er veel goeds te krijgen tegen aanzienlijk lagere prijzen, denk aan de genoemde malers, maar dan ook aan een Mazzer Super Jolly, of mooie Rossi's, Fiorenzato's en wat heb je zo meer... Ik zou minimaal gaan voor eentje met een motor van 250W en maalschijven van 58mm. Hier geldt toch: hoe groter, hoe beter.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

48
Gefeliciteerd! Goede keuze denk ik. Het oog wil ook wat en als een E61 toch meer aanspreekt dan kan je 'm net zo goed 's ochtends wat eerder aanzetten. Volgensmij ben je de eerste met deze machine op het forum!
Molens heb je denk ik al genoeg goede tips over gekregen.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2

49
Kleine schreef:Maar het wordt de.....

(tromgeroffel.....)

Expobar Lever!!!
Gefeliciteerd!
Lijkt me een mooie machine, zeker als ik dat afzet tegen de positieve ervaringen die ik heb met mij Expobar Plus Express.
En met een erbij wordt het feest alleen nog maar groter, succes met de zoektocht.

50
Ha heren,

nogmaals super bedankt voor alle goede tips en leuke berichten!

Ik heb net het geld overgemaakt om zometeen mijn Expobar Lever en Macap M4 op te kunnen komen halen.

Dat deed mijn portemonnee wel even pijn, maar mijn maag erg goed. Ik heb gelijk die vieze kop koffie die ik aan het drinken was weggegooid!

Nu nog wachten tot mijn man jarig is..... En dan kunnen we aan de slag. Spannend!!!!! :P

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn Barista kunsten - maar verwacht er in den beginne niet te veel van!

Groet Ilona.