Re: Het grote broodbaktopic

1632
Jullie zijn goed bezig, heb al een paar weken geen brood gebakken, ik heb een vervelende aandoening aan mijn linker arm, ik tennis niet eens . . .?

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1636
@3aan schreef:Dat machien doet een hoop maar mist nog net die finesse die je nodig hebt, ook het uitscheppen en portioneren en nakneden lukt helaas nog niet.
Heb ik een keer of drie gehad.
Pijnlijke fysiomassage helpt me er snel vanaf.Wel erg pijnlijk.Verklevingen worden eruit geknepen.
Maar dan ben je er met een behandeling of 4 a 5 vanaf.
Rust duurt heel lang is mijn ervaring en cortisone helpt drie maanden maar dan kan het weer snel terugkomen.
Laatst gewijzigd door cremalover op di 09 mei 2017, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

1637
Rogge koriander met honing en zo.
Afbeelding

tp://s143.photobucket.com/user/echtemuis/media/IMG_20170509_135204615.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;]
Afbeelding
[/URL]

50%zelfgemalen rogge,30%roggemeel en 20% tarwemeel.
Een roggedesem is niet te vergelijken met tarwe.
Tarwe is leuk als bijvoegsel om wat gluten toe te voegen en het geheel wat smeuiger te maken.
Smaak is top.

1638
Lekker hoor, mijn knecht staat het deeg te draaien achter me en ik geniet van het geluid. Straks even in kommetje voor eerst rijs en daarna weer naar tweede. Dan vlot naar me ander hobby (houtbewerking in wording)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven