bobbee schreef:bvds schreef:Zelfs als je het wel zou kunnen timen kun je niet je preinfusie verlengen zonder oplopende druk.
Sorry, maar dat klopt niet, je kunt de pomp ook stoppen door de hendel een klein tikje omhoog te halen en vast te houden en de pre-infusie verlengen, druk bouwt dan niet op: pomp doet niks en veer doet niks. Ook laat ik de pomp nooit oplopen tot 11 bar (en zo snel gaat dat niet met een EX5) en voor zover ik weet doet niemand dat, zodra de extractie door het filterbakje een eerste druppel laat zien stop ik de pomp dan zit je op 9 bar.
Het is natuurlijk wel leuk dat je nu die 3 bar van een pomp hebt, al lijkt het in het filmpje dat deze pomp nog steeds langzaam de druk opbouwt waardoor ik toch denk dat de watertoevoer nog steeds niet zoveel is als bij een dipper. Dat was een puntje van kritiek bij de mod met een dimmer op de ULKA ex5 pomp.
Strega op waterleidingdruk zou hetzelfde effect moeten geven denk ik maar dan wel met een snelle vulling van de cilinder. En dan een aan de buitenkant van de machine bedienbare opv erin maken...