Re: Het grote broodbaktopic

1721
R&B schreef:
fransg schreef:Nu even over wat anders dan steeds weer die "bladerdeeg bodem" die zogenaamd "gevuld" zou zijn met "zwitserse room en slagr" (zo kun je een woning ook een gevuld fundament noemen, gevuld met een luchtig geheel van meubel, huisdier en wezen)
Nu heb je het over de "gevulde bodem", maar eerder had je het over de schijnbare dubbelop van "Zwitserse room en slagroom".
Die was niet terecht
Oh nee, niet weer he, en weer niet lezen!

Hij was "gevuld met zwitserse room en slagr."

In Adriaans fantasie was die slagroom bovenop de "gevulde bodem" want zou zou hij het zelf ook doen, maar dat is dus iets anders dan de tekst lezen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1722
Kennelijk lees je zelf dus ook niet (pot vs ketel), hier geef je duidelijk aan dat het je (ook) gaat om de (schijnbare) dubbelop:
fransg schreef:En 'zwitserse room' is banketbakkersroom gemengd met slagroom, maar dan is 'zwitserse room met slagr.' dus dubbelop, net zoals vlaflip met vla of een omelet met ei.
Die dubbelop is er niet, zoals @driaan verduidelijkt.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

1723
Je slaat de plank mis, maar ik ga er geen groot wereldomvattend probleem van maken. Het lijkt dan net, zoals ik al eerder schreef, alsof volwassen kerels gaan miereneuken en dat kunnen we voor de jeugdige lezers niet maken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1724
Volgens mij worden jullie allemaal zwitserse wattus intolerantie en sporen jullie niet met jullie mieren die nu trouwens vrolijk uitlopen/vliegen en voor de een een waar genot zijn om naar te kijken en de ander ware horror. Ik ga wederom de eerste rijs weer overzetten naar het rijsmandje en bedacht me terloops dat ik inmiddels iets van een KG droge gist verwerkt heb in overheerlijke broden, bolletjes en wat nog meer.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1725
mutsje schreef:bedacht me terloops dat ik inmiddels iets van een KG droge gist verwerkt heb in overheerlijke broden, bolletjes en wat nog meer.
Zoiets mag hier ook terloops worden genoemd en als het goed is gaat niemand er een punt van maken, zijn we juist extra begripvol en doen we ons best net dat extra beetje hartelijk enthousiasme uit te stralen aan wie dat het meeste van node heeft!

1726
Ik heb laatst pizzadeeg gemaakt met 1 gram droge gist op 1 kg bloem, 625 gram water, 15 gram zout.
4 dagen afgesloten in de koelkast laten liggen en je hebt een prachtig deeg! Opbollen en op kamertemperatuur laten komen, kun je ook broodjes van bakken ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1728
bobbee schreef:Ik heb laatst pizzadeeg gemaakt met 1 gram droge gist op 1 kg bloem, 625 gram water, 15 gram zout.
4 dagen afgesloten in de koelkast laten liggen en je hebt een prachtig deeg! Opbollen en op kamertemperatuur laten komen, kun je ook broodjes van bakken ;)
Dat is een heel traag rijsproces. Ik heb een ander recept van een pizzatopic op tweakers.net Helaas is de topic starter veel te vroeg overleden want hij had hele goede recepten en bakte ook brood :)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1729
mutsje schreef:
bobbee schreef:Ik heb laatst pizzadeeg gemaakt met 1 gram droge gist op 1 kg bloem, 625 gram water, 15 gram zout.
Dat is een heel traag rijsproces. Ik heb een ander recept van een pizzatopic op tweakers.net Helaas is de topic starter veel te vroeg overleden want hij had hele goede recepten en bakte ook brood :)
Maximus bedoel je ja, als je goed kijkt vindt je daar ook wel posts van mij terug. Ik kan binnen 3 uur, 12 uur of 24 uur deeg klaar hebben voor pizza maar geloof me, dat deeg haalt het op smaak bij lange na niet bij een deeg wat lang heeft gefermenteerd ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1730
bobbee schreef:
mutsje schreef:
Maximus bedoel je ja, als je goed kijkt vindt je daar ook wel posts van mij terug. Ik kan binnen 3 uur, 12 uur of 24 uur deeg klaar hebben voor pizza maar geloof me, dat deeg haalt het op smaak bij lange na niet bij een deeg wat lang heeft gefermenteerd ;)
True , wist niet dat jij ook al op tweakers zit net als Nomad en nog wat :)