Het heeft even geduurd, maar ik heb een filmpje gemaakt over een "playback" van een roast. Tijdens het roosteren kan je de instelling vast laten leggen in een zogenaamd profiel (niet onbekend voor de kenners): hierin staan de instellingen (mate van verhitting, fanspeed, voorverwarmingstemperatuur) en de tijdstippen waarop de instellingen van kracht zijn. Als je een goed profiel hebt (ik streef dan altijd naar een brandtijd van 14-15 minuten met een first crack op ca. 9-10 minuten), dan kan je bij die hoeveelheid bonen het profiel laten "afspelen". Dat heb ik gedaan in dit filmpje en wat vertelt over een en ander. Een professional zal hier en daar misschien een kanttekening plaatsen, en ik zal vast wel iets vergeten zijn (vragen staat vrij), maar toch veel plezier ermee. Ik hoop dat de mensen van dit forum wat aan de informatie hebben.
Het filmpje duurt ca. een kwartier en was aardig groot (2 GB), vandaar dat ik hem op youtube heb geplaatst.
https://www.youtube.com/watch?v=Qt2_oQy ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Vibiemme Junior 2B, Quamar maler, Gene Cafe, Aillio Bullet R1.