Hoihoi!
Ik begin steeds beter te worden in melk schuimen, en zelfs latte art gaat steeds beter.
Maar weten jullie misschien waar je een goede fles kan vinden voor chocoladesaus? Ik heb er eentje uit de supermarkt, maar die druipt veel te veel en zorgt voor veel geklieder met mijn latte art... Op filmpjes zie ik van die (goedkope) plastic dingen, maar ik weet niet waar je die vandaan kunt halen.
Iemand een goede tegen het lijf gelopen misschien?
Groetjes,
Els
Re: Choco latte art
3Zet je flesje eens in de koelkast voordat je gaat gieten?
--ik spreek zonder enige ervaring van chocola in mijn koffie doen. Sterker nog, ik heb totaal geen ervaring van uberhaupt ook maar een enkele vreemde substantie in mijn koffie.--
--ik spreek zonder enige ervaring van chocola in mijn koffie doen. Sterker nog, ik heb totaal geen ervaring van uberhaupt ook maar een enkele vreemde substantie in mijn koffie.--
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
4Dat soort flessen met "saus"-inhoud zijn in ieder geval te koop bij winkels als Makro, Hanos of Ven. Ik kan je echter verder niet adviseren, want nog nooit gebruikt.
5Van boven naar beneden:
Ik drink als 1 van de enige cappuccino, en als ik steeds voor 1 kopje apart chocolade moet smelten... vind ik wat overdreven
Mijn chocoladesaus staat in de koelkast (ik heb em eerst buiten de koelkast gehad.. beide geeft slecht effect)
Groothandels dus... hmmm..... Hoe kom ik daar...
Ik drink als 1 van de enige cappuccino, en als ik steeds voor 1 kopje apart chocolade moet smelten... vind ik wat overdreven
Mijn chocoladesaus staat in de koelkast (ik heb em eerst buiten de koelkast gehad.. beide geeft slecht effect)
Groothandels dus... hmmm..... Hoe kom ik daar...
6Je weet toch wel dat cacao of chocolade op de cappuccino en beetje vloeken in de kerk is hè?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
7Ik heb bij de Kaldi zo'n klein plastic knijpflesje gekocht, 2,50 ofzo, met zo'n heel fijn spuitmondje. En dan gewoon AH chocoladesaus daarin gieten. Werkt prima.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
8Els,
Hervulbare spuitflesjes kun je kopen bij de betere kookwinkels.
(Uit mijn hoofd in Utrecht; ééntje op de gracht of vismarkt en Paul van Dillen! )
Hervulbare spuitflesjes kun je kopen bij de betere kookwinkels.
(Uit mijn hoofd in Utrecht; ééntje op de gracht of vismarkt en Paul van Dillen! )
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]