Baratza heeft al vele jaren een zeer slechte reputatie voor wat betreft duurzaamheid. Met nagenoeg alle modellen zijn al veel problemen geweest en gaan gewoonweg niet lang mee. Dat is al jarenlang het geval en met elk nieuw model lijkt dit zich te herhalen. Dit was ook weer het geval met de Sette.
Om die reden zou ik persoonlijk nooit een Baratza overwegen. Ja ze presteren overwegend erg goed voor zolang ze het blijven doen. Ik ga dan liever voor een merk wat zich heeft bewezen qua kwaliteit en duurzaamheid.
Thijn schreef:Ik zie niet in waarom een plastic behuizing direct maar wegwerp moet zijn, ik heb zat apparaten staan van plastic die al dik 10 jaar meegaan.
Dit ging niet over het plastic maar over het niet kunnen vervangen van alleen de buitenste maalschijf waardoor je nagenoeg de halve maler moet vervangen bij een kapotte buitenste maalschijf. Het zou me niks verbazen als je ineens zo 150 euro kwijt bent bij een kapotte maalschijf waar dat bij een normaal design maar 40 euro geweest zou zijn. Hoeft je maar 1 maal te overkomen en je had al beter een maler as de Eureka Atom kunnen kopen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60