Beginners molen

1
Sinds de koffiepraat bijeenkomst in Den Bosch ben ik overtuigd; in mijn keuken komt ook zo'n espressoapparaat! Het enige probleem is dat mijn vrouw zojuist een Viebiemme Domobar de tuin in heeft geflikkerd in de vorm van 55 vierkante meter bestrating...

Kortom; ik heb een prachtig terras waar ik zonder koffie maar moet wachten totdat het tijd is voor een biertje!

Met mijn (inmiddels) beperkte budget ben ik opzoek naar een koffiemolen.
Wie kan mij vertellen wat een beetje knappe molen rond de 200 euro is? Er moet toch ergens een ondergeprijsd pareltje zijn? Als ik thuis kom met een molen van 300 euro dan ben ik bang dat ik straks onder mijn eigen terras lig...

Kortom; help! Wie heeft er goeie ervaringen met een molen waar ik wel mee thuis kan komen?
Vibiemme Domobar Junior, Macap MC4, Aeropress, Handpresso, Cafetiere, Chemex

Re: Beginners molen

2
Zo! laat jij je vriendin het terras leggen? ;)

Ik blijf me herhalen: van al je apparatuur is de molen het meest bepalend voor de kwaliteit van je koffie, bespaar daar dus niet op. Er zijn een paar redelijke molens rond die €200 te krijgen (Demoka's, de Iberital Challenge, een Ascaso) maar in mijn ogen ga je toch compromissen aan. Wil je iets wat er op begint te lijken, dan zit je toch snel aan die + €300, vrees ik.

Of: 2-de hands! Voor €200 moet je een beer van een molen kunnen scoren. Molens gaan niet snel kapot, gooi er nieuwe maalschijven op en jij bent spekkoper!

even gezocht: kijk, zoiets!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Voor de duidelijkheid zal ik mijn vrouw citeren;
'Mies, ik heb vanmiddag 55 vierkante meter bestrating besteld, leg jij het er ff in?'

Alsof het om een bosje bloemen gaat zeg!

In elk geval bedankt voor de tip Spironski; maar als ik spekkoper ben dan zocht ik wel een gehaktmolen :lol:

4
Alsof het om een bosje bloemen gaat zeg!
Tja, die liggen nu natuurlijk onder de bestrating...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Zeg Michel, voor als het niet duidelijk was: die K6 achter het linkje is ècht een heel mooie molen hoor! Ik zou er eerlijk gezegd toch eens op bieden, wie weet. Zo'n molen staat hier b.v. voor €625 , en is werkelijk twee klassen beter dan alles wat je rond €200 nieuw koopt.

7
Hey Spironski,

Die link had ik idd niet gezien!
Ik ga eens ff rustig kijken...Antwerpen is best een eindje weg maar misschien goed te combineren met een witbiertje en een pannetje mosselen...