Re: Machine keuze VBM domobar super pid 2b of Rocket R58 v2

12
Geen kwade woorden en zeker geen boosheid bij alle personen hier denk ik.
Een discussie mag en kan gevoerd worden mist beide partijen hierover open staan.
En ook zeer fijn even bij Han te mogen kijken.

Ik heb gebeld met VBM (Den Haag) en zij raadde mij ook even te komen kijken en testen. Natuurlijk raadde zij mij de Domobar aan maar geen super pid maar de HX omdat deze ook voldoet.
Zelf ben ik meer van de waarom niet een schepje erover bovenop zodat ik zeker weet dat wat ik vraag van de machine hij mij dit ook kan geven zonder te moeten wachten of opwarmen of iets.

Eerlijk advies toch, net als hier.

Maar de maler? Welke raden jullie mij aan. Ik hoef geen super maler als hij maar wel gewoon goed is. Platte schijven heb ik sowieso gehoord/gelezen dat het toch wel fijn werkt.
Mahlkoning heb ik zelf ervaring mee en werkt echt wel netjes en snel.

Als ik voor 200 a 300 een maler kan kopen.. prima. De Ascaso gaat sowieso de deur uit dat is 1 ding wat zeker is.

Re: RE: Re: Machine keuze VBM domobar super pid 2b of Rocket R58 v2

14
fransg schreef:
Rickerd schreef:Als ik voor 200 a 300 een maler kan kopen.. prima.
Dat is een zeer ernstig beperkt maler-budget, echter een goeie tweedehands maler moet daarvoor de scoren zijn. Mogelijk heeft Han zelfs wat staan.
Rek je maler budget een beetje op en koop een Eureka Zenith, een Fiorenzato 64evo, of een Compak. Je hebt dan voor 6 a 700 euri een middenklasse maler.
Als je open staat voor tweedehands zou je eens bij Peter de Goede kunnen kijken.
Als ik het goed heb heeft hij nog een ECM mechanika op vast water en een Super Jolly E staan.

Ik zie niet waarom je naar Van Eembergen zou gaan. Je betaalt meer voor gekleurd advies, een te hoge prijs en dure en slechte service.

Re: Machine keuze VBM domobar super pid 2b of Rocket R58 v2

15
Voor een beetje goede maler moet je toch zeker 500-700 euro uit gaan trekken. Denk hierbij aan een Mahlkonig Vario of Eureka Atom als zeer goede voorbeelden. Wat dat betreft kun je veel beter iets minder aan de machine uitgeven en meer aan de maler.

Een HX is meer dan voldoende en het geld wat je bespaart kun je dan uitgeven aan de maler. Het verschil tussen een Rocket HX of de R58 ga je echt niet proeven en in gemak is er ook geen verschil. Persoonlijk zou ik veel liever een Rocket nemen dan een VBM.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: RE: Re: Machine keuze VBM domobar super pid 2b of Rocket R58 v2

17
Rickerd schreef:Dank aan iedereen die zijn mening gaf en uitleg!

Ik ga even in Delft kijken bij een lid hier en hak daarna de knoop door.
Het kan vast altijd beter en mooier maar ik ga waarschijnlijk voor de VBM.

Ik zal nog veel threads lezen hier.
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... 622#p86622

Hele mooie set waarmee je in een keer klaar bent! (Rotterdam)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Machine keuze VBM domobar super pid 2b of Rocket R58 v2

19
Rickerd schreef:Krijg ik dan helemaal geen antwoord op de vraag die ik stel?

Tussen de 3 machines die ik opnoem, welke is beter of betrouwbaarder.

Het maakt niet uit wat de beste man zei of zijn manier van werken.
Ook is de Vergulde Pauw geen koffiebrander maar een verkoper van machines en koffie.

Dan de maler. Een goede maler weet ik dat het belangrijk is maar ik heb geen koffiemachine en wil deze maand een van de genoemde machines aanschaffen maar ik krijg alleen maar commentaar op de persoon die er totaal niet toe doet of de maler waarvan ik heb aangegeven te gaan vervangen na aankoop van een machine.

Graag zou ik alsnog jullie mening willen over de machines en de rest laten zoals het is aub.
De meneer is ook maar een mens die advies gaf en de koffiebrander gaf haar mening van het apparaat wat ze zelf heeft staan en gaf ook aan geen echt advies te kunnen geven aangezien ze koffie brand en geen machine verkoopster is.

Danku :)
Beste Rickerd,

Dit is de algehele sfeer op het forum. Helaas.

Betreft je vraag: de componenten in de machines zijn vaak vergelijkbaar. Noch Rocket, noch VBM produceert zelf een rotatiepomp, pompmotor, relais of solid states.

Dus als prijs geen issue is, kies dan voor wat je mooi vindt, bij degene waar je je prettig voelt voor de prijs die je bevalt.

Ik ben het wel eens met de stelling dat je niet het beste uit de machine haalt als deze gebruik maakt van een molen zoals die van Ascaso.

Die beste man uit Delft van de Vergulde Pauw zit al langer met z’n handen in koffiemachines dan menig lid van het forum oud is. Hij weet echt wel waar hij het over heeft. En zoals hij een voorkeur heeft voor VBM heb ik die voor Rocket. Die lever ik dan weer (ook aan delft). We hebben ook alle machines en onderdelen op voorraad mocht het onverhoopt een keer misgaan. En we zijn op maandag open
Afbeelding

Succes met je keuze.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *