Rickerd schreef:Krijg ik dan helemaal geen antwoord op de vraag die ik stel?
Tussen de 3 machines die ik opnoem, welke is beter of betrouwbaarder.
Het maakt niet uit wat de beste man zei of zijn manier van werken.
Ook is de Vergulde Pauw geen koffiebrander maar een verkoper van machines en koffie.
Dan de maler. Een goede maler weet ik dat het belangrijk is maar ik heb geen koffiemachine en wil deze maand een van de genoemde machines aanschaffen maar ik krijg alleen maar commentaar op de persoon die er totaal niet toe doet of de maler waarvan ik heb aangegeven te gaan vervangen na aankoop van een machine.
Graag zou ik alsnog jullie mening willen over de machines en de rest laten zoals het is aub.
De meneer is ook maar een mens die advies gaf en de koffiebrander gaf haar mening van het apparaat wat ze zelf heeft staan en gaf ook aan geen echt advies te kunnen geven aangezien ze koffie brand en geen machine verkoopster is.
Danku
Beste Rickerd,
Dit is de algehele sfeer op het forum. Helaas.
Betreft je vraag: de componenten in de machines zijn vaak vergelijkbaar. Noch Rocket, noch VBM produceert zelf een rotatiepomp, pompmotor, relais of solid states.
Dus als prijs geen issue is, kies dan voor wat je mooi vindt, bij degene waar je je prettig voelt voor de prijs die je bevalt.
Ik ben het wel eens met de stelling dat je niet het beste uit de machine haalt als deze gebruik maakt van een molen zoals die van Ascaso.
Die beste man uit Delft van de Vergulde Pauw zit al langer met z’n handen in koffiemachines dan menig lid van het forum oud is. Hij weet echt wel waar hij het over heeft. En zoals hij een voorkeur heeft voor VBM heb ik die voor Rocket. Die lever ik dan weer (ook aan delft). We hebben ook alle machines en onderdelen op voorraad mocht het onverhoopt een keer misgaan. En we zijn op maandag open
Succes met je keuze.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk