Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

171
Erik82 schreef:Ze hebben gewoon een extra verkoopkanaal. Eentje in Europa en eentje in de states aangezien daar een groot deel van de afzetmarkt zit en in één keer duizend malers die kant uitsturen en daar verder verzenden handiger dan is telkens één maler die kant uit sturen.

Voor ons zal het niks uitmaken omdat het hoofdkantoor in Duitsland zit. Geen gedoe met lange levertijden of extra belastingen.
We gaan zien hoe snel, vandaag mijn order geplaatst van de Kinu M47!

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk

Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

172
chichiwa schreef:Besteld! Ze maken het zo wel extra spannend he...

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Heseven schreef:We gaan zien hoe snel, vandaag mijn order geplaatst van de Kinu M47!

Leuk, jullie gaan er wel bij van worden.
Ik gebruik hem bijna dagelijks voor mijn filterkoffie en iedere keer weer erg prettig. Technivorm, V60, kalita, aeropress... ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: RE: Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

173
bobbee schreef:
chichiwa schreef:Besteld! Ze maken het zo wel extra spannend he...

Heseven schreef:We gaan zien hoe snel, vandaag mijn order geplaatst van de Kinu M47!

Leuk, jullie gaan er wel bij van worden.
Ik gebruik hem bijna dagelijks voor mijn filterkoffie en iedere keer weer erg prettig. Technivorm, V60, kalita, aeropress... ;)
Hoop het, nog lang getwijfeld over de comandante mk3. Zeker na het lezen van een vergelijking tussen de twee, gemaakt door een lid van Kaffee-netz. Gemak tussen het wisselen en inzetbaarheid voor zowel espresso als filter gaf de doorslag.

Heb jij toevallig ervaring met beide malers Bobbee?

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

175
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 98#p72498

Zie mijn openingspost voor mijn review, de commandante en lido heb ik ook gehad. Ik vind de commandante en lido ook mooi hoor. Commandante is een prima maler en mooi maalsel maar de maalgraad verstelling, de diameter en de slag vind ik niet prettig.
De Kinu is allesomvattend veel prettiger vind ik. Perfecte uitlijning, handige thumb knob, perfect genummerde traploze maalgraad verstelling, diameter precies goed, RVS etc... Is mijn favoriet en ik heb nog steeds geen gevoel dat ik iets mis. Een blijvertje dus.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

176
Vandaag aangekomen! Geen grote fan van dhl normaal maar dat ze over grote afstand snel kunnen leveren dat bewijzen ze.
Eerste resultaat in French press was erg smakelijk. Espresso wordt volgende test.
Echter: wel al schade opgelopen, de opvang bak met magneten bevestigd is niet tegen te grote schokken bestand en is tijdens malen op stenen vloer geland. Fak, een kleine deuk aan de binnenkant :-(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

179
Fijn dat hij er is! Ziet er weer mooi uit, nieuwe verpakking. De maler die ik heb heeft nog schroefdraad van het opvangbakje, de magneetjes zijn wel sterk genoeg voor normaal gebruik? Ik ben blij dat ik nog schroefdraad heb, ze hebben er magneten van gemaakt omdat er berichten kwamen van mensen kwamen die de schroefdraad kapot draaide... :roll:
Ik zou het wel direct even mailen, jouw ervaring met de magneetjes. Ik heb zo'n vermoeden dat er meer zullen zijn waarbij het bakje eraf valt tijdens malen. Staat er ook niks over in de handleiding?