Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk

32
Ben ik met je eens ("wat ik zelf heb vind ik momenteel het beste") maar Erik82 acht ik wel in staat ook een kort overzicht te geven van de aanbevelingen van anderen. Desgewenst kan hij dan de vrijheid nemen er hier en daar tussen haakjes "maar dat vinden ik en X en Y van HB dus onzin" achter te zetten ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

33
Filmpjes van Youtube zijn inderdaad complete onzin om op af te gaan qua geluid dus dat doe ik ook niet. De Atom is relatief stil daar waar de K30 ook stil zou moeten zijn. Ik noem het een minder erge lawaaibak maar niet stil. Hangt natuurlijk ook nog eens af van de ruimte waarin je de maler zet.

Een dreamliner is ook stil voor een airliner maar naast de turbine staan is nog steeds niet fijn. Kwestie van referentie.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

34
Erik, ga eens in het echt naar een Atom luisteren. De term "minder erge lawaaibak" dekt de lading niet. Tenzij je een handmaler als de HG One ook als een lawaaibak beschouwt. Ik ben van mening dat je de Atom oprecht een stille maler mag noemen. Dat is geen marketing. Hoe belangrijk iemand dat vindt is wat anders. Ik kan dat waarderen. Maar heb toch liever 4 seconden de herrie die de Moca produceert omdat ik het maalsel wat hoger aan sla.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

35
Ik vond de HG-1 inderdaad ook een lawaaibak. Ik zeg ook al de hele tijd dat de Atom (64db) een stille maler is net als de K30 (72db). Voor een koffiemaler dus heel stil maar echt stil is 40db en dat gaat hij bij lange na niet halen. Verschil tussen perceptie en daadwerkelijke cijfers net als mijn opmerking over de dreamliner.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

37
Heren ik hoop dat ik met mijn draadje hier geen "fittie" aan het veroorzaken ben dat is het m.i. allemaal niet waard. Als koffieliefhebber ben ik al dik tevreden met de kwaliteit van het maalsel wat mijn Mazzer mini met SJ schijven produceert en icm mijn zo geliefde Heks (Strega) mogen we hier thuis elke dag genieten van een kopje espresso/cortado of americano welke naar onze maatstaven heerlijk zijn.
De ietwat luidruchtige Mazzer gaat op termijn het nest verlaten om ingeruild te worden voor een upgrade qua geluid, snelheid en kwaliteit.
De MK30 zou een hele dikke kans maken ware het niet dat de prijs (ondanks de sale korting) ons net iets te gortig is,
De Atom special 75mm is een runner up gezien het geluidsniveau en naar verwachting kwaliteit van maalsel icm 75mm burrs,
De Kompak E8 die ik noemde in mijn eerste post...tjsa fantastisch apparaat en topper op alle fronten (geluid iets meer doch snel en dan is het geluid weer wat minder erg)
Zoals gezegd ik wacht op de mail van Eureka met de prijzen van de Eureka malers... speelt toch ook weer mee in de aanschaf..

Een duivels dillema..? Nee gewoon een luxe probleem hoor :D
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

38
piponld schreef: di 02 jan 2018, 21:09De Kompak E8 die ik noemde in mijn eerste post...tjsa fantastisch apparaat en topper op alle fronten (geluid iets meer doch snel en dan is het geluid weer wat minder erg)
De E6 is nog stiller. Je kunt de E5, E6 en E8 hier naast elkaar uitproberen als je wil.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

39
Niks aan de hand :mrgreen: . Het lijkt allemaal erger dan het is. Vooral niet te serieus nemen ;) .

De Atom special moet een leuke maler worden en die is hoogstwaarschijnlijk wel het wachten waard. Qua maler is hij heel erg stil zoals aan het aantal db is te zien. Let wel op dat die 75mm TiN schijven uit de Mythos (Atom special) beter presteren dan bijvoorbeeld de 80mm+ schijven uit de E8. De maat van de schijven zegt in dit geval niet alles.

40

piponld schreef:Heren ik hoop dat ik met mijn draadje hier geen "fittie" aan het veroorzaken ben dat is het m.i. allemaal niet waard.
Haha! Ok ok, je hebt gelijk. Ik zal niet nogmaals aankaarten dat de Eureka Atom echt een ontzettend stille maler is. En dat ik en Bas er zelf 1 hebben gehad!

(we zijn allemaal maatjes van elkaar hoor ;) )
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’