Wat pas echt heel stil is: geen espresso apparaat!
Ik bedoel ermee dat je een apparaat hebt om espresso mee te maken. En dat het primair van belang is dat het apparaat de espresso maakt die je lekker vindt. En vaak maken ze wat geluid. De een meer en de ander minder. Mijn convectie oven maakt ook geluid. Niet zo hard, maar wel veel langer dan de 40 seconden van de pomp van mijn espresso apparaat. Je kan je overal aan ergeren als je wil en aan heel veel kan je ook wennen.
Ik had een pomp machine en stapte over naar een Strega. Vond de pomp shots uiteindelijk lekkerder. Voller. Uitgesprokener. Nu alweer een paar jaar terug naar een pompmachine. Rotatiepomp. Maakt ook geluid. Maakt me niet uit.
Het handmatige van de bediening van een hendelmachine spreekt veel mensen aan. Het heeft wat ouderwets. Alsof je er wat voor moet doen. Er zijn ook mensen die het leuk vinden om de raampjes in een auto met een slingertje omlaag en omhoog te draaien. Mij zegt het persoonlijk niet zo veel, maar ieder zijn ding.
Re: Upgrade van e61 naar hevelmachine?
11Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero