Ik heb de Inga Aponte van Bocca besteld om uit mijn comfort zone te komen.
Ben altijd de gewend om koffie van fascino te drinken.
Ik ben benieuwed hoe deze gaat smaken.
Re: Wat drink je nu?
1072Nu kreeg ik toevallig vandaag een cadeautje in de bus, maar ik had nog een zakje bonen liggen van Blommers. Lijkt wel toeval
Bezzera Strega PSM | Niche Zero | V60
1073Het is inderdaad weer feest. Hier zijn ook weer goede koffies binnen gekomen. Caffenation afgelopen vrijdag gehaald en Wendelboe kwam vandaag binnen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
1074Ben benieuwd of bij jou caffenation LGB ghostbuster bevalt. Vind m zelf minder lekker dan de voorgaande LGB blends. Nu zelf even overgestapt naar koffies van White Label. Bevalt tot nu toe erg goed.
1075De LGB vind ik echt geweldig en beter dan de vorige blends. Dit is mijn 5de zakje van de Ghostbusters dus ken hem zo ondertussen goed. Gewoon 50% brew ratio aanhouden en tussen de 24-28s. Komt er hier super mooi uit en zeer vol van smaak met veel zoete tonen. White label is ook erg goed maar toch halen ze het niet qua kwaliteit bij Caffènation.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
1076Wij kopen onze verse bonen bij Callistino te Brasschaat, ten noorden van Antwerpen. Elke 2 weken halen we verse voorraad. Voor mij de Costa Rica, voor mijn echtgenote de Java. Ondertussen ook geprobeerd de Burundi en de huismengeling Profondo. Supervers gebrand, topservice en ze versturen ook naar Nederland. Website is callistino.be
1077Ik drink nu een paar dagen de Inga Aponte van Bocca. Wat een intense smaken zijn dit. Zeer bijzonder en lekker. Ben nog steeds mijn molen aan het fine tunen voor de juiste maling. De bonen moeten meer fijner gemalen worden dan bij fascino.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
1078Bestelde normaal de Peru Tiki en Guatavita van Fascino, heb nu bonen Dutch Barista besteld, heb de Candelilla opengemaakt, wat lekker is dit
ECM Giotto Premium - LSM 97 - Kinu M47 - Mokkapot - Dripper - AeroPress
1079Ik heb me daar wat lekkers! Heerlijk boontje voor in de melk. Als espresso ook prima. Geen ingewikkelde smaak maar wel goede koffie!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
1080Ik moet ook zeggen dat het me niet echt is gelukt om hem er mooi uit te krijgen wat betreft de uitloop gebruik een 17g La marzocco Strada bakje en verschillende hoeveelheden erin gedaan maar. Doorstroom was in begin erg traag. En daarna te snel(ook nog wennen aan nieuwe maler Eureka Olympus 75). Het was dus wel 50% brew ratio in 25 seconde maar doorloop zag er heel anders uit dan bij andere koffies. Welke hoeveelheden deed jij in je bakje. Neem aan wel een kleine overdose omdat het licht gebrand is?Erik82 schreef: za 13 jan 2018, 14:44 De LGB vind ik echt geweldig en beter dan de vorige blends. Dit is mijn 5de zakje van de Ghostbusters dus ken hem zo ondertussen goed. Gewoon 50% brew ratio aanhouden en tussen de 24-28s. Komt er hier super mooi uit en zeer vol van smaak met veel zoete tonen. White label is ook erg goed maar toch halen ze het niet qua kwaliteit bij Caffènation.