bvds schreef: za 13 jan 2018, 19:45
Erik82 schreef: za 13 jan 2018, 18:55
Op smaak wel maar op consistentie zal de E8 veel beter zijn. Wat dat betreft is groter beter en geeft gewoon veel meer gemak.
dat moet Frans weten. die heeft ze immer naast elkaar gebruikt. hij wil vast wel zijn mening geven
Ik ben blij dat ik 'm heb maar kan een ander niet naar eer en geweten op het hart drukken dat het *nodig* is. De E5 doet het fantastisch, lijkt wel luider te zijn maar als je het meet scheelt het maar iets van 10dB, de E6 klinkt volgens de dB meter even hard als de E8 maar lijkt voor mijn oor stiller/droger in geluid.
Als je uitstekende boontjes hebt dan maak je met de E5 ook fantastisch maalsel, is mijn ervaring. De trend dat men meende reusachtig grote malers te *moeten* hebben lijkt me wel voorbij. De E5 is met de krachtige motor ook vrijwel even snel als zijn grote broers E6 / E8.
Dus als iemand de E8 leuker / mooier vindt en hij/zij kan zich die ook net zo gemakkelijk veroorloven, dan zeg ik doen, maar niet omdat het "verre superieur" is of "omdat het anders niks wordt met de smaak."
http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... ltons.html