Tim.R schreef: zo 11 mar 2018, 16:15
Gaaf Frup! Ik heb voor precies dezelfde afweging gestaan en besloten dat een half jaar wachten wel erg veel van het goede was.
Denk dat je met deze Olympus uiteindelijk een erg mooie keuze hebt gemaakt. Veel plezier ermee!
Ben desondanks wel erg benieuwd nog steeds naar de Atom Specialty dus houd die zeker in de gaten wanneer hij uit gaat komen. Kan wel eens een 'game changer' zijn voor de thuis baristas.
Tja, een half jaar wachten als je een upgrade in je kop hebt is niet uit te houden..
Als de Specialty binnen een paar weken zou komen, had ik waarschijnlijk gewacht om ze te kunnen vergelijken. Ik ben ook benieuwd.
De Olympus is een mooie zware, degelijke machine. Hij voelt gewoon ook goed aan. Toen het eerste maalsel in het bakje viel was het echt eventjes van WAUW!! Zo'n mooi fluffy maalsel zonder clumps had ik nog niet eerder gezien. Het verschil in smaken valt ook op, lekkerder, ronder of minder zuur/bitter maar wel vol, complexer ook. Ik krijg het nog niet goed onder woorden. Kortom, het is nu al een groter plezier en genoegen om thuis koffie te drinken. En hij is nog niet eens ingemalen. Als ik door mijn voorraadje bonen heen ben (van Baum in Leer), ga ik eens lichtere brandingen proberen (ik raak door dit forum geinspireerd).