... een paar kleine japanse
updates
In een klein standje ben ik in onwijs leuke bar beland. Huidige eigenaar (3de)) generatie) jonge man met prima engels. Bar is in 1961 door zijn opa opgericht, design en alles van die tijd, super gaaf. Ze maken siphon koffie, het ziet prachtig uit. Helaas koffie was veel minder
Ze branden zelf, op nano brandet. Ik heb 3 verschillende koffiebonen geproefd maar geen verschil in kopje geproefd.... alles was dezelfde en niet echt lekker.
Eigenaar wil straks ook gaan echt branden voor verkoop 'naar buiten' en echte brander gaan kopen.
Prijs 500yen-5$ per kopje
Vandaag in Kanazawa kwam ik grote cold brew siphon tegen. Gaaf!!!! Ook leuke kleine brandertje staat voor de show.
Ze gebruiken twee verschillende bonnen om de zetten: 1.lichte roast - sweet en fruitig. 2. Full city columbia voor chocolade smaak. Beide gaan druppel per druppel in eofen siphon, heel sterke extractie.... super zwaar. Daarna beide gaan in koeler.
In kop krijg je mix van beide met ijs en apart 2 kannetjes - room/melk en eoa zoete sirop.
Super lekker puur en ook lekker met melk. Sirop heb ik laten staan. Door combo van twee helemaal verschillende bonnen die apart zijn gezet proef je enorm chocolade en op achtetgrond fruits.
Prijs 700yen - 7$ voor bakje
Op de foto bakje met fullcity vette bonnen.