En je hebt wel nieuw. Dat is ook wat waard t.o.v. de Izzo.
Moet jij zeggen met je Peppina!
(ja, ik weet het: dat ding is zo simpel, daar kan bijna niets aan stuk).
PS. dat filmpje heeft geen geluid, met reden
Dat weten we natuurlijk niet zeker; maar als het filmpje wel geluid had gehad hadden we inderdaad het lawaai van die Demoka gehoord. Dat is één van de nadelen van die molen, en ik meen klonteren (en hij staat 24 seconden te malen, vind ik wel lang (of ben ik teveel aan mijn Major gewend geraakt?)). De kwaliteit van de maling zelf schijnt nog niet eens zo beroerd te zijn, dus je zal een behoorlijk goede kop kunnen zetten.
In zijn algemeenheid valt me op dat hx en db apparaten 2e hands niet veel in roulatie zijn en als er dan 1 op de markt komt is deze zo verkocht. Ik heb ook gezocht naar minder bekende machines, genoemd op bijvoorbeeld
http://www.e61hx.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Maar ook dit was geen succes (de laatste maand).
DB's kom je inderdaad niet veel tegen, maar met enig geduld komt er best wel wat aan HX-en voorbij. Gaat Cappo er b.v. niet waarschijnlijk met een uitstekende, nagenoeg nieuwe combi vandoor voor minder dan de helft van de nieuwprijs, die een maand lang te koop heeft gestaan?
Ik zou niet die Vivi kopen louter vanuit het idee dat het ongeveer de enige keuze zou zijn ("Nou, dan maar deze..."), dat hoeft helemaal niet. En die minder bekende machines zie je wat minder vaak, maar ze hebben dan wel het voordeel dat ze juist vaak goedkoper zijn. En die Izzo's zijn nu ook weer niet de bekendste, trouwens.
Ik denk dat je met die Vivi een goed apparaat in huis haalt dat niet onder doet voor het meeste dat voorbij komt. Er staan dan wel veel bomen in het bos, maar veel ervan lijken ook wel op elkaar, dus laat je niet gek maken.