Re: goede koop?

12
Voor zo'n €850,- koop je een goede Expobar Office Pulser, is niet echt een schoonheid maar wel erg goed.
Maar de set met de Vivi die je op het oog hebt, is natuurlijk minstens zo goed. Als alles in een goede staat verkeerd natuurlijk.
En een beurtje na aankoop kost je de kop ook niet.

14
mike schreef:Verder heb ik geen ervaring met ebay in combinatie met italie. De afstand lijkt me wat ver.
Dat heet verzenden met de post. Dan doen ze het in een doos en dan brengen ze die naar een postkantoor. Een week later staat ie op de deurmat. En je hebt wel nieuw. Dat is ook wat waard t.o.v. de Izzo.
PS. dat filmpje heeft geen geluid, met reden
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

15
En je hebt wel nieuw. Dat is ook wat waard t.o.v. de Izzo.
Moet jij zeggen met je Peppina! ;) (ja, ik weet het: dat ding is zo simpel, daar kan bijna niets aan stuk).
PS. dat filmpje heeft geen geluid, met reden

Dat weten we natuurlijk niet zeker; maar als het filmpje wel geluid had gehad hadden we inderdaad het lawaai van die Demoka gehoord. Dat is één van de nadelen van die molen, en ik meen klonteren (en hij staat 24 seconden te malen, vind ik wel lang (of ben ik teveel aan mijn Major gewend geraakt?)). De kwaliteit van de maling zelf schijnt nog niet eens zo beroerd te zijn, dus je zal een behoorlijk goede kop kunnen zetten.
In zijn algemeenheid valt me op dat hx en db apparaten 2e hands niet veel in roulatie zijn en als er dan 1 op de markt komt is deze zo verkocht. Ik heb ook gezocht naar minder bekende machines, genoemd op bijvoorbeeld http://www.e61hx.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Maar ook dit was geen succes (de laatste maand).
DB's kom je inderdaad niet veel tegen, maar met enig geduld komt er best wel wat aan HX-en voorbij. Gaat Cappo er b.v. niet waarschijnlijk met een uitstekende, nagenoeg nieuwe combi vandoor voor minder dan de helft van de nieuwprijs, die een maand lang te koop heeft gestaan?
Ik zou niet die Vivi kopen louter vanuit het idee dat het ongeveer de enige keuze zou zijn ("Nou, dan maar deze..."), dat hoeft helemaal niet. En die minder bekende machines zie je wat minder vaak, maar ze hebben dan wel het voordeel dat ze juist vaak goedkoper zijn. En die Izzo's zijn nu ook weer niet de bekendste, trouwens.

Ik denk dat je met die Vivi een goed apparaat in huis haalt dat niet onder doet voor het meeste dat voorbij komt. Er staan dan wel veel bomen in het bos, maar veel ervan lijken ook wel op elkaar, dus laat je niet gek maken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

16
Balen, ondanks dat ik een afspraak had om het apparaat zaterdag te komen afhalen is deze toch verkocht aan een ander. Zo gaat dat waarschijnlijk bij marktplaats. Ik zal mijn zoektocht dan maar weer continueren. Heeft iemand tips op welke sites (buiten marktplaats en ebay) waar ik goed kan zoeken naar 2e hands espressomachines met toebehoor?

17
Tja, da's balen en niet netjes! Maar zoals gezegd: er komt wel meer voorbij, gewoon geduld hebben. Er is natuurlijk een wereld aan veilingsites, maar geen heeft het aanbod van Ebay of MP, in mijn ervaring. Wat je eens zou kunnen gebruiken: dit!, wie weet.

Succes!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

18
hier even een update. Omdat ik op korte termijn aan de slag wil, heb ik nu voor een zacht prijsje een 2de hands quickmill 0810 (denk ik) gekocht. Ik ben nu op zoek naar een goede koffiemolen. IK had via ebay bijna een mazzer major te pakken. Op marktplaats staan een aantal fiorenzato's T80 te koop. Deze vind ik echter lelijk waarbij vooral de kleur me tegenstaat.. Misschien heeft iemand nog een suggestie voor een koffiemolen? Zodra ik een koffiemolen heb kan ik lekker aan de slag (m.b.v. een ombouwset voor de quickmill). Op deze manier geef ik mezelf de tijd om rustig rond te kunnen kijken voor een 2de hands espressomachine naar wens.

19
Tja, die Fiorenzato Doge hier op het forum zou mooi zijn, was die al weg? En als je de kleur van zo'n T80 niet mooi vind spijt je hem toch gewoon over? Moet niet al teveel veel werk zijn, volgens mij, 't is wel een mooie molen.
Verder is het inderdaad geduld hebben en op het goede moment toeslaan...