Re: Veel water onder de Giulia

11
Pimmedoris schreef:Nee dat was mijn gedachte ook. Hoewel het me niet zo goed lijkt dat er dus altijd wat druppeltjes onder de machine liggen, veroorzaakt het ook geen overstroming.
Ik zorg in ieder geval dat er geen stopcontacten meer op de grond onder de machine liggen ;)
Dat slangetje naar de lekbak op de oude ontluchter was daarvoor, om je machine van binnen droog te houden.
Jammer dat casabarista die heeft vervangen. Ik zou die versie iig weer terugplaatsen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

13
bobbee schreef:
Pimmedoris schreef:Nee dat was mijn gedachte ook. Hoewel het me niet zo goed lijkt dat er dus altijd wat druppeltjes onder de machine liggen, veroorzaakt het ook geen overstroming.
Ik zorg in ieder geval dat er geen stopcontacten meer op de grond onder de machine liggen ;)
Dat slangetje naar de lekbak op de oude ontluchter was daarvoor, om je machine van binnen droog te houden.
Jammer dat casabarista die heeft vervangen. Ik zou die versie iig weer terugplaatsen.
Liever niet . Het ventieltje dat oorspronkelijk op zijn machine zat is niet geweldig. Het zit tegenwoordig nog op BZ machines. Een full-size anti-vacuümventiel is veel robuuster en kan ook via een slangetje op je lekbak lozen.

16
HanR schreef:Die bedoel ik dus.
Op dit forum of bij de buren is een tijd geleden een topic hierover geweest.
Weliswaar met betrekking tot deze aanpassing voor de Strega, maar het komt natuurlijk op hetzelfde neer.
Ik las dit en dacht daarom ook dat er al 1 in zat met slang voor de condens.
Pimmedoris schreef: Bij het laatste onderhoud in mei is het ontluchtingsventiel vervangen door een grotere rechtstreeks op de boiler.

.....

Daar zit nu dus geen afvoer naar de lekbak meer op en dat leidinkje ligt nu los. Volgens casa barista heeft deze geen functie meer...
Zit er orgineel een ander soort model op met ontluchting?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

17
Nu ik erover nadenk, zou het best de condens kunnen zijn die naar beneden is gedruppeld op de contactdoos...

18
Bedankt. Ik zal eens gaan zoeken naar zo'n ventiel met aansluiting voor de slang. Origineel ventiel was niet geweldig inderdaad. Heel klein en zat op een andere plek. Niet direct op de boiler.

Ik denk nog steeds echt niet dat die condens de lekkage heeft kunnen veroorzaken. Er stond echt een flinke plas water onder de machine en op de grond, terwijl de machine al lang uit stond... ik hou het in de gaten.